Włosy:

książka o tolerancji

Autor:
Julia Talaga
Ilustracje:
Agata Królak
Wydawcy:
Wydawnictwo Natuli (2022)
Dzieci są ważne Alicja Szwinta Dyrda
ISBN:
978-83-67288-07-1
Autotagi:
druk
ikonografia
komiksy i książki obrazkowe
książki
opowiadania
proza
zbiory opowiadań
Źródło opisu: Miejska Biblioteka Publiczna w Olsztynie - Katalog księgozbioru

Bądźmy szczerzy: mamy wielką robotę do zrobienia – nauczyć się tolerancji. Tylko w ten sposób nauczymy nasze dzieci akceptacji innego niż nasz koloru skóry, innego niż nasz wyglądu, innego niż nasz światopoglądu... Jedynie w ten sposób nauczymy ich samoakceptacji i zrozumienia - również dla siebie. O tym jest ta mała różowa książeczka dla dzieci. Wszyscy mamy różne włosy, bo pięknie się od siebie różnimy. I to jest zwyczajnie okej! Kto jest tolerancyjny? Ten, komu nie przeszkadza, że inni ludzie nie są tacy sami jak on. Że lubią rzeczy, których on może nie lubić. Że myślą i wybierają coś, czego on nigdy by nie wybrał. Człowiek tolerancyjny nie zawsze zgadza się z tym, co mówią i robią inni, ale szanuje ich zdanie i nie czepia się, że ktoś wygląda lub żyje inaczej. Na szczęście dzieci doskonale wiedzą, że długość i kolor włosów, odcień skóry czy ubiór nie mają znaczenia przy budowaniu statku na niby, huśtaniu się, tańczeniu i bieganiu. [lubimyczytac.pl].
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo