Jak pisać prace dyplomowe z psychologii:

rady nie tylko dla psychologów

Autorzy:
Wojciech Kulesza
Dariusz Doliński
Wydawca:
Wydawnictwo Smak Słowa (2020)
ISBN:
978-83-66420-29-8, 978-83-66420-90-8
Autotagi:
druk
książki
podręczniki
poradniki
psychologia
publikacje dydaktyczne
publikacje fachowe
publikacje naukowe

Część 1: Rady ogólne; 1 Dbałość o czytelnika (czyli chwila refleksji, zanim zacznie się pisać); 2 Lejek (czyli od ogółu do szczegółu); 3 Fuga (czyli łącznik stosowany w ceramice łazienkowej, a nie element muzyki klasycznej); 4 Zabójcze pytanie Harvard Business Review (czyli czy wiesz, co jest interesującego w Twoim tekście?); 5 Aha!1, a nie ahaaa (czyli zagajenie przy bufecie); 6 Kamienie milowe (czyli tworzenie ramy Twojego tekstu); 7 Kamyczki milowe; 8 Pisz krótko i na temat (zasada domku z kart, czyli prostota Alberta Einsteina oraz ekonomika słów Robina Vallachera); 9 Stołowa koncepcja akapitu1(czyli zasiadanie przy praniu do kulinarnej uczty); 10 Brak aha! i kamieni oraz kamyczków milowych (błąd typu alfabet DACAB); 11 Brak aha! i kamieni oraz kamyczków milowych (błąd typu zbyt ambitny przewodnik w muzeum); 12 Popisywanie się (czyli nadmierna muskulatura); 13 Jak zacząć pisać? (akapit otwierający); 14 Zakiwanie się w polu karnym (czyli pisanie na głos: powiedz, zanim napiszesz); 15 Brak naukowej kindersztuby (czyli nieznajomość standardów edytorskich); 16 Przeoczone spacje, kropki i przecinki; 17 Czytam tylko ja (czyli brak sparingpartnera); 18 (Poranne) pupogodziny profesora Jana Strelaua; 19 Ile czasu zajmuje pisanie?; 20 Jak napisać skomplikowane fragmenty?; 21 Kolejne fragmenty pracy jako nakładające się na siebie przeźrocza; 22 Jak nauczyć się dobrze pisać?; 23 Ile stron powinna mieć praca? Wystarczająco mało; 24 Kopie to podstawa; 25 Kopie są zabronione; Część 2: Rady dotyczące kolejnych elementów pracy; 26 W jakiej kolejności pisać pracę?; 27 Jaki tytuł powinna mieć praca? (Zagajenie przy bufecie raz jeszcze); 28 Jak napisać streszczenie?; 29 Jak napisać wstęp teoretyczny?; 30 Jak opisać metodę badawczą? (Książka kucharska); 31 Jak opisać wyniki?; 32 Jak opisać metodę i wyniki? (Rada zbiorcza); 33 Jak napisać dyskusję?; 34 Literatura cytowana, bibliografia; 35 Przypisy; 36 Załączniki; 37 Na co zwracają uwagę recenzenci?. [G]
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo