Geometria dla najmłodszych

Tytuł oryginalny:
Geometrija dlja malyšej
Autorzy:
Lev Naumovič Ševrin
Vladimir Gabrièlevič Žitomirskij ...
Ilustracje:
Bohdan Butenko (1931-2019)
Tłumacz:
Urszula Drabarek
Wydawcy:
WSiP - Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne (1987-1991)
Wydawn. Szkolne i Pedag (1987)
ISBN:
83-02-02417-1
Autotagi:
druk
książki
Więcej informacji...
5.0 (2 głosy)

"Geometria dla najmłodszych" - to realizacja następującego programu autorów: przedstawić - możliwie prosto i zarazem atrakcyjnie - pojęcia punktu, prostej, trójkąta itd. oraz pewnych ich własności, tak aby było to dostępne dla dzieci i by poglądowość ujęcia nie spowodowała zniekształcenia matematycznego sensu tych pojęć.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Rewelacyjna książka, którą pamiętam z dzieciństwa. Świetnie pokazuje, od zupełnych podstaw, czym jest kropka, prosta, odcinek. Przyjemnie do niej wrócić.
  • „Geometria dla najmłodszych” nie jest ani podręcznikiem, ani też encyklopedią matematyczną. To raczej komiks, który możliwie najprościej i zarazem atrakcyjnie wprowadza młodego czytelnika w zaczarowany świat najważniejszych pojęć z geometrii.Polecam! • Więcej przeczytasz tutaj: • [Link]
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Autorzy:Lev Naumovič Ševrin Vladimir Gabrièlevič Žitomirskij Urszula Drabarek Władimir Żytomierski
Ilustracje:Bohdan Butenko (1931-2019)
Tłumacz:Urszula Drabarek
Opracowanie:Bohdan Butenko (1931-2019)
Wydawcy:WSiP - Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne (1987-1991) Wydawn. Szkolne i Pedag (1987)
ISBN:83-02-02417-1
Autotagi:dokumenty elektroniczne druk książki literatura literatura stosowana publikacje dydaktyczne zasoby elektroniczne
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 19 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo