Sekretna historia skarpetek

Inne tytuły:
Sekretna historia skarpetek 1. tom
Autor:
Justyna Bednarek
Ilustracje:
Daniel de Latour
Wydawca:
Poradnia K (2022)
Wydane w seriach:
Latawiec
Latawiec - Poradnia K
ISBN:
978-83-67195-18-8
Autotagi:
druk
historia
książki
opowiadania
proza
zbiory opowiadań
Źródło opisu: Biblioteka Publiczna Miasta i Gminy Uzdrowiskowej w Muszynie - Katalog księgozbioru

Długo wyczekiwana piąta część bestsellerowej serii o niesamowitych przygodach dziesięciu skarpetek autorstwa Justyny Bednarek zadebiutuje już jesienią! Seria, którą pokochali mali i duzi, młodzi i młodsi, wraca z przytupem… Szykujcie się na nieeesamowite przygody! To będzie najbardziej szalona i wciągająca przygoda, jaką moglibyście sobie wyobrazić. I dostaniecie dowody na to, że skarpetki rządzą. Nawet w muzeum! W piątej części serii o niesamowitych przygodach dziesięciu skarpetek autorstwa Justyny Bednarek z ilustracjami Daniela de Latoura przekonacie się, że wizyta w muzeum może być równie emocjonująca, co lot w kosmos, spotkanie żywych dinozaurów czy zdobycie autografu ukochanej autorki! Wybierzecie się tam razem z małą Be i jej niezwykłym dziadkiem - kustoszem (to taki pan, co pracuje właśnie w muzeum) i jedynym w swoim rodzaju opowiadaczem fascynujących historii. Oprowadzi Was po tajemniczych muzealnych zakamarkach, obejrzycie eksponaty i wysłuchacie niezwykłych opowieści o przygodach niesfornych i wszędobylskich skarpetek. No i poznacie najpilniej strzeżone sekrety dziejów. Nie uwierzycie pewnie tak od razu, ale bardzo możliwe, że w historię ludzi od samego początku były zamieszane… skarpetki. Piąty tom cyklu Niesamowite przygody dziesięciu skarpetek rzuca nowe światło na znane nam fakty z dziejów Polski i świata. Co tym razem się przydarzyło tekstylnym bohaterkom, jakie lądy i czasy odwiedziły, jakie wybitne postaci poznały? Wiecie, jak to jest ze skarpetkami - wcisną się wszędzie i nieźle potrafią namieszać w biegu historii! Sprawdźcie sami, w jakie wydarzenia się wplątały. Lektura to niezwykła, a zarazem lekcja historii i wyobraźni, na której - gwarantujemy - nie będzie się nudzić żadne dziecko (i jego rodzice czy dziadkowie!)! A może, zainspirowani przez dzielne skarpetki, młodzi czytelnicy wymyślą własne przygody nieustraszonych i pomysłowych otulistópek? Zapraszamy do zabawy! [nota wydawcy]
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo