Rogaś z Doliny Roztoki

Autor:
Maria Kownacka (1894-1982) ...
Ilustracje:
Janusz Grabiański (1929-1976) ...
Wyd. w latach:
1961 - 2006
Wydane w seriach:
Lektura Szkolna
klasa IV
Autotagi:
druk
epika
Więcej informacji...
4.0

Książka opowiada o dzieciach z Doliny Roztoki, które zaopiekowały się sarniątkiem. Kiedy samczyk podrósł i wyrosły mu rogi, otrzymał imię Rogaś. Kiedy nabroił, wypuszczono go do lasu. W czasie grzybobrania, gdy Józia i Rózia zaginęły, Rogaś je uratował i doprowadził do domu.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Autorzy:Maria Kownacka (1894-1982) Janusz Grabiański (1929-1976) Maria 1. Kownacka (1894-1982)
Ilustracje:Janusz Grabiański (1929-1976) Janusz Grabiński
Lektor:Roch Siemianowski
Wydawcy:G P (1998-2006) Wydaw. GMP (1967-2002) Oficyna Wydawnicza G P Gościański Prętnicki (2001) Oficyna Wydawnicza G P (1988-2001) Wydawnictwo Nasza Księgarnia (1961-2000) Wydaw. Werset (1995) Oficyna Wydawnicza GMP (1991) Związek Niewid (1982) Oficyna Wydawnicza Oficyna Wydawnicza G P Henryk Gościański Karol Prętnicki
Serie wydawnicze:Lektura Szkolna klasa IV
ISBN:83-10-08213-4 83-85311-72-6 83-86754-35-4 83-87368-62-8 978-83-7272-172-3 978-83-7272-248-5 978-83-7272-437-3 83-10-08231-4 83-7272-153-2 83-87311-72-6 83-87368-52-8
Autotagi:audiobooki beletrystyka dokumenty elektroniczne druk epika kasety magnetofonowe książki literatura literatura piękna nagrania opowiadania powieści proza zasoby elektroniczne zbiory opowiadań
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 58 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo