Sketchnoting:

kompletnie inny sposób notowania

Autor:
Agnieszka Jachymek
Wydawcy:
Znak Emotikon (2022)
Społeczny Instytut Wydawniczy Znak
ISBN:
978-83-240-7684-0
Autotagi:
druk
ikonografia
książki
podręczniki
poradniki

Wyobraź sobie świat, w którym w zeszytach możesz do woli bazgrać, kolorować, podkreślać i rysować. A twój nauczyciel, widząc to, skacze z radości. Sprawdziany idą ci jak z płatka. Wiedza sama wchodzi ci do głowy, a znajdowanie informacji zajmuje ci tyle czasu, co wpisanie hasła w wyszukiwarce.Brzmi jak bajka? No, może ten skaczący nauczyciel to przesada. Ale reszta - to moc sketchnotingu, czyli sztuki rysowania i porządkowania notatek!Ikonki, sekretne symbole, tajne znaki, magiczne strzałki. Przekonaj się, jak odlotowo może wyglądać twój zeszyt, jeśli będziesz notować w swój własny, niepowtarzalny sposób.A twoje notatki będą TYLKO twoje.PS Nie, nie musisz mieć specjalnych umiejętności! Wystarczy, że potrafisz trzymać długopis. Sketchnoting jest absolutnie dla każdego. A już na pewno dla ciebie! Pozwól dziecku bazgrać!Nie wiesz, co to sketchnoting?To zupełnie inny sposób notowania, który sprawi, że zeszyty twojego dziecka zmienią się nie do poznania, a notowanie nie będzie tylko smutnym obowiązkiem. Książka pokazuje, jak twoje dziecko w prosty sposób może tworzyć w zeszycie szkolnym niestandardowe, nielinearne notatki, dzięki którym ma szansę zapamiętać więcej i szybciej i do których zechce zaglądać częściej. Taki sposób notowania rozwija u twojego dziecka również wiele kompetencji, takich jak samodzielność w procesie uczenia się, krytyczne myślenie, kreatywność, umiejętność selekcjonowania i wybierania informacji czy ich porządkowania.Jeśli Twoje dziecko.- notatki robi, bo musi, wszyscy je przecież robią;- po prostu przepisuje wszystko z tablicy, stara się zanotować każde słowo nauczyciela;- nie potrafi powiedzieć, co zanotowało, nie pamięta zbyt wiele ze swojej notatki, a jeśli chce odszukać jakąś informację w swoim zeszycie, zazwyczaj ma z tym problem;- zamiast tego woli wpisać hasło w wyszukiwarkę internetową.nie martw się! W tej książce znajdziesz podpowiedź, jak mogłyby wyglądać użyteczne notatki. Pokażemy, jak je robić, żeby były czytelne, żeby łatwiej się z nich uczyć i więcej z nich pamiętać. Oczywiście, że szkolna notatka może być dobra! Notatki szkolne robione na szybko podczas lekcji też mogą? mieć ogromną moc, a skoro i tak twoje dziecko robi notatki, i prawdopodobnie będzie je robić przez wszystkie lata swojej nauki, dlaczego nie podjąć wysiłku i nauczyć się je robić lepiej? O autorce:Agnieszka Jachymek - rysująca pani od angielskiego z markerem w każdej kieszeni. Opanowała sztukę przekazywania trudnych treści za pomocą prostych schematycznych rysunków - i nie zawaha się jej użyć na lekcji, a także w tej książce! Od 15 lat, prócz present perfect i phrasal verbs, uczy dzieci jak się uczyć, jak tworzyć kreatywne notatki, żeby jeszcze lepiej rozumieć i więcej zapamiętać. Prowadzi fejsbukowy profil eduNOTATKI, który śledzi ponad 21 000 osób oraz stronę edunotatki.pl.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo