As

Autor:
Dagmara Andryka
Wydawcy:
Prószyński i Spółka Prószyński Media (2022)
Legimi (2022)
ebookpoint BIBLIO (2022)
Wydane w seriach:
Anna Maria Kier
Duże Litery
Duże Litery - Prószyński i S-ka
ISBN:
978-83-8295-120-2, 978-83-8295-729-7
978-83-8295-762-4, 978-83-8295-964-2
Autotagi:
dokumenty elektroniczne
druk
e-booki
książki
powieści
proza
Więcej informacji...
4.0

Anna Maria Kier, była warszawska policjantka stopniowo odkrywająca swoją niebezpieczną rodzinną historię, i Wanda Lechicka, specjalistka od cyberprzestępczości, niezbyt radząca sobie w życiu offline - ten silny kobiecy duet zakłada agencję detektywistyczną, która podejmuje się najtrudniejszych wyzwań.

Każdy tom to osobna, misternie skonstruowana zagadka kryminalna, której wątki przeplatają się z prywatnym życiem bohaterek.

"As" to drugi po "Królu" tom tetralogii "Anna Maria Kier". Kolejne tomy, "Dama" i "Walet", są w przygotowaniu.

Jak bardzo środowiska mediów społecznościowych i te z małych miasteczek są do siebie podobne. Jakże skutecznie i jedne, i drugie potrafią wywołać traumę…

Do Anny Marii Kier trafia Lukrecja Woźniak-Bąk, była prostytutka, a obecnie popularna autorka powieści erotycznych publikująca pod pseudonim Looka Wood. Ma ogromną liczbę obserwatorów w mediach społecznościowych, ale nikt z nich nie wie, że z powodu nadwagi i niezbyt atrakcyjnego wyglądu do prowadzenia profilu pisarka wynajęła zgrabną dublerkę, Katarzynę Wieczorek. Dublerka zaczyna otrzymywać pogróżki i staje się ofiarą stalkingu. Zagrożenie narasta, a gdy dochodzi do najgorszego, pojawia się pytanie, kto był prawdziwym celem prześladowcy. Przemyślne konstruowane groźby doprowadzają Lukrecję na skraj załamania nerwowego. Zaczyna się wyścig z czasem i konieczny okazuje się powrót do mrocznej przeszłości Looki Wood.

Dagmara Andryka - z wykształcenia filozof oraz absolwentka studiów podyplomowych w Instytucie Literatury Polskiej na Wydziale Polonistyki Uniwersytetu Warszawskiego. Pisarka, scenarzystka, autorka opowiadań. Zadebiutowała świetnie przyjętą powieścią "Tysiąc", która rozpoczęła trylogię kryminalną z dziennikarką Martą Witecką w roli głównej. W 2019 r. trzecia część cyklu, "Tajemnice Mille", została nominowana do Grand Prix Festiwalu Kryminalna Warszawa.

Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Do Anny Marii Kier i jej agencji dete­ktyw­isty­czne­j zgłasza się Lukrecja Woźniak-Bąk, autorka poczytnych powieści erotycznych. Kobieta występuje pod pseudonimem, a jej profil w mediach społ­eczn­ości­owyc­h prowadzi piękna dublerka – Katarzyna Wieczorek – która zaczyna otrzymywać pogróżki. Autorka martwi się o swoją zastępczynię i prosi Annę Marię o pomoc w znalezieniu stalkera prześladowcy. • As to drugi tom serii kryminalnej Dagmary Andryki. Tetralogia skupia się na postaci Anny Marii Kier i pokazuje sprawy, którymi kobieta się zajmuje. Równocześnie narrator opisuje wydarzenia wokół pomocnicy byłej policjantki, Wandy. • Sprawa dete­ktyw­isty­czna­ jest bardzo ciekawa. Po pierwsze mamy do czynienia z pisarką i jej dublerką, jest też poruszona kwestia mediów społ­eczn­ości­owyc­h i kreacji wizerunku na potrzeby fanów. Dodajmy jeszcze do tego kwestię stalkera i tych ciemnych stron popularności. Podoba mi się to, bo jest bardzo współczesne i można się odnaleźć w fabule. Po drugie interesujący wydaje się wątek samej Lukrecji. W fabule otrzymujemy retrospekcje z jej młodości. Budujemy jej historię, dzięki czemu możemy mieć własne podejrzenia i tropy. Niejednokrotnie byłam zaskoczona wydarzeniami z jej przeszłości. • Oprócz wątku śledztwa w książce znajdziemy też rozbudowany wątek prywatny. Na pierwszy plan wysuwa się oczywiście Anna Maria, która poza pracą musi dbać o syna, który choruje. Ma też dylemat, co począć z ojcem. Musi zdecydować, jak poprowadzić swoje życie, by nie ucierpiały bliskie jej osoby i relacje. Rozbudowany zostaje też wątek Wandy. Znacznie częściej obserwujemy jej działania w pojedynkę. Jest tajemnicza i przyznam szczerze, że bardzo mnie zaintrygowało jej zachowanie. • Książka napisana jest lekkim stylem, przez tekst po prostu się mknie. Mimo że w fabule pojawiają się ślepe tropy, a oprócz sprawy kryminalnej są też wątki prywatne bohaterek, to czyta się naprawdę błyskawicznie. Podoba mi się, że autorka rozbudowuje historie Anny Marii i Wandy, bo daje to tło dla tych postaci i sprawia, że są coraz ciekawsze dla czytelnika. Na plus wychodzi też fakt, że mamy kilka informacji o tym, jak wygląda prowadzenie mediów społ­eczn­ości­owyc­h gwiazd. Owszem, nie jest to standard, ale podobało mi się takie spojrzenie na ten temat. • As to dobra kontynuacja. Oczywiście sprawy nie łączą się między tomami, ale dla zachowania pewnej ciągłości dobrze czytać książki po kolei. Dzięki temu zrozumiemy, z czym zmaga się Anna Maria Kier i będziemy lepiej zorientowani w jej sytuacji życiowej. Autorka wspomina o poprzedniej sprawie kobiet, ale nie ma ona wpływu na śledztwo z tej części. • Jeśli lubicie kryminały i chcecie przeczytać tytuł, w którym rolę detektywa ma silna postać kobieca, powinniście sięgnąć właśnie po tę serię. Mam nadzieję, że kolejne tomy wyjdą już niedługo.
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Autor:Dagmara Andryka
Lektor:Paulina Holtz
Wydawcy:Prószyński i Spółka Prószyński Media (2022) Legimi (2022) ebookpoint BIBLIO (2022)
Serie wydawnicze:Anna Maria Kier Duże Litery Duże Litery - Prószyński i S-ka
ISBN:978-83-8295-120-2 978-83-8295-729-7 978-83-8295-762-4 978-83-8295-964-2
Autotagi:audiobooki dokumenty elektroniczne druk e-booki epika książki literatura literatura piękna nagrania powieści proza zasoby elektroniczne
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 8 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo