Ten obcy

Autor:
Irena Jurgielewiczowa (1903-2003) ...
Wyd. w latach:
1961 - 2055
Autotagi:
druk
literatura
Więcej informacji...
4.7 (7 głosów)

Książka warta przeczytania. Nie ma nic z fantasy ani z horroru ani z komedii ani nawet z historii. Jest to poprostu zwykła, prosta książka o życiu i jego przykrych niespodziankach. W powieści poznajemy czwórkę przyjaciół: Ule, Pestke, Mariana i Julka. Później do nich dołącza się tajemniczy gość, Ten Obcy czyli nie kto inny jak Zenek Wójcik. Zenek jako mały chłopiec stracił matkę, a jego ojciec jest alkoholikiem. Więc chłopiec postanawia odnaleźć swojego wujka aby to on właśnie się nim zaaopiekował, ale po drodze spotka wiele przeszkód oraz przygód. Jeśli chcecie je poznać musicie przeczytać tą właśnie książkę.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Bardzo fajna jako szkolna lektura. Historie bohaterów też są ciekawe.POLECAM!
  • Jako lektura w szkole podstawowej pozytywnie mnie zaskoczyła i wspominam ją miło do dziś. Lubię tego typu książki i rozważam w wolnym czasie powrócenie do niej, jak i do drugiej części :)
  • Na książkę trafiłem, ponieważ była moją szkolną lekturą. Powieść bardzo przypadła mi do gustu, z jednym małym wyjątkiem - niektórzy lubią takie książki, ale mi nie podobało się, że autorka tak długo trzyma w napięciu. • Mimo wszystko daję piąteczkę.
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Krudi
Opis
Autorzy:Irena Jurgielewiczowa (1903-2003) Elżbieta Chojna Halina Ostaszewska
Ilustracje:Leonia Janecka (1909-1983) Leonia Jarecka
Redakcja:Zofia Gładyszewska
Lektorzy:Zofia Gładyszewska Wojciech Chorąży
Wydawcy:NK (2055) Legimi (2019) Wydawnictwo Nasza Księgarnia (1961-2019) IBUK Libra (2010) Wydawnictwa Polskiego Związku Niewidomych (2010) Werset (1995) Wydaw. Iskry (1989) Nasza Książka (1984) Wydawnictwo LITERAT
Serie wydawnicze:Lektura Szkolna klasa 6 Lektura Szkolna - Nasza Księgarnia Kolekcja Jubileuszowa Lektura Szkolna; kl. 6 kl. VI klasa szósta
ISBN:83-10-07473-5 83-10-09964-9 83-10-10077-9 83-10-10114-7 83-10-10251-8 83-10-10386-7 83-10-10498-7 83-10-10553-3 83-10-11019-7 83-10-11091-X 978-83-10-10128-0 978-83-10-10611-7 978-83-10-10879-1 978-83-10-11435-8 978-83-10-11763-2 978-83-10-12096-0 978-83-10-12138-7 978-83-10-12265-0 978-83-7527-417-2 83-07473-5 83-10-10879 83-10-1028-7 83-10-11019-X 83-10-11435-8 83-10-11763-2 83-10-17473-5 83-10-074773-5 83-10-106611-4 83-10-11-19-7 978-83-10-10879 978-83-10-11435 978-83-10-11763 83-10-0-11435-8 83-10-07473-5-4 978-83-10-120940 978-83-10-10611-4 978-83-10-11019-6
Autotagi:audiobooki beletrystyka CD dokumenty elektroniczne druk e-booki epika książki literatura literatura piękna MP3 nagrania powieści proza zasoby elektroniczne
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 195 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo