Co się dzieje w lesie

Tytuł oryginalny:
If you go down to the woods today
Autor:
Rachel Piercey
Ilustracje:
Freya Hartas
Tłumacz:
Maciejka Mazan
Wydawca:
Wydawnictwo Nasza Księgarnia (2022-2025)
Wydane w seriach:
W misiowym lesie
Brown Bear Wood
ISBN:
978-83-10-13704-3, 978-83-10-14300-6
Autotagi:
druk
ikonografia
komiksy i książki obrazkowe
książki
poezja
wiersze
2.0

Hej, jestem Miś! A to mój las. Mieszkam w nim razem z kolegami. Tyle w nim zdarzeń, że ojej! Chcecie zobaczyć? Chodźcie z nami! Przepięknie zilustrowana książka o misiowym lesie i jego mieszkańcach. Wypełniają ją wiersze i zadania, w sumie ponad 200 rzeczy do znalezienia! Razem z misiem podróżujemy lasem od wiosny do zimy, poznając nowych przyjaciół, odkrywając nowe miejsca i przeżywając przygody. Zajrzymy do leśnej szkoły, wpadniemy na urodziny króliczka i na olimpiadę, nad stawem poszukamy ochłody w upalny dzień, wybierzemy się na piknik, ognisko i przedstawienie, pożegnamy odlatujące jesienią ptaki, pochlapiemy się w kałużach i trafimy na zimową ucztę. Na końcu książki są dodatkowe informacje na temat przyrody, idealne dla początkującego miłośnika natury! [opis wydawcy].
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Wyszukiwanka dla młodszych dzieci czytających aktywnie z rodzicem; polecenia odnalezienia wskazanych zwierzątek czy sytuacji są w formie pisemnej, ktoś musi pomóc je odczytać. Sam fakt, że są, można zaliczyć na plus, jeśli dorosły jest zmęczony i ciężko mu się wykazać inwencją twórczą. Na minus, jeśli patrzeć przez pryzmat pobudzania kreatywności i samodzielności. Ale w sumie nikt nie broni zdania się wyłącznie na siebie. • Bardzo szczegółowe, mocno zapełnione i "naćkane" ilustracje ratuje przyjęta kolorystyka - w całej książce, choć jest kolorowo, to nie nazbyt krzykliwie i męcząco. • Treści nijak się mają do faktycznego funkcjonowania lasu. Zwierzęta są silnie zant­ropo­morf­izow­ane. Dla mnie to najsłabszy aspekt pozycji.
Wystąpił błąd podczas generacji
zawartości ramki „forum”.
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo