Uwięzieni w słowach rodziców:

jak uwolnić się od zaklęć, które rzucono na nas w dzieciństwie

Autorzy:
Agnieszka Kozak
Jacek Wasilewski
Wydawcy:
Legimi (2023)
OnePress (2023)
Grupa Wydawnicza Helion (2022)
Wydane w seriach:
Onepress
Sensus
Sensus (Wydawnictwo Helion)
ISBN:
978-83-283-8528-3, 978-83-283-9603-6
Autotagi:
audiobooki
dokumenty elektroniczne
druk
książki
poradniki
5.0 (2 głosy)

Słowa, które niszczą. Słowa, które budują

Sekielski Brothers Studio: Farbowanie życia - rozmowa Autorów z Małgorzatą Serafin

Od początku swojego życia funkcjonujemy wśród słów. To one nas stwarzają i kształtują, kiedy jesteśmy małymi i większymi dziećmi - istotami najbardziej wrażliwymi i bezbronnymi wobec przekazu ze strony rodziców, dziadków, opiekunów w przedszkolu i szkole. Słowa nadają nam tożsamość, słowami jesteśmy ubierani albo w siłę i poczucie własnej wartości, albo w oczekiwania społeczne, które wynikają z lęku, unieruchamiają. Słowa tworzą wzorce myślenia i działania, z którymi każdy z nas nieświadomie idzie przez życie.

Takie słowa są jak zaklęcia. Mogą odebrać głos, bo "dzieci i ryby głosu nie mają". Mogą zamrozić emocje, bo "chłopaki nie płaczą". Mogą zasłonić potrzeby - "nie rób kłopotu". Mogą zabrać odwagę wyrażania siebie, gdy wciąż słychać "nie wydziwiaj". Mogą uśpić w nas życie na długie lata. Na szczęście wobec tych słów-zaklęć nie jesteśmy bezbronni. Uświadomiwszy sobie, które fatalne sformułowanie steruje akurat nami, możemy je z siebie zrzucić, odwołując się do innych, uzdrawiających słów; możemy stworzyć dla siebie nową rzeczywistość i stać się w pełni sobą.

Bo słowa mają moc. Niszczącą lub uzdrawiającą. I tylko od nas ostatecznie zależy, do których się odwołamy

Posłuchaj inspirujących rozmów Agnieszki Kozak i Jacka Wasilewskiego:

Dlaczego dobrym prezentem dla dziecka jest wsparcie?

Co dobrego dać na Dzień Dziecka naszemu wewnętrznemu dziecku?

W mediach o ksiażce:

: Uwięzieni w słowach rodziców

: Czy możemy wpłynąć na schematy tkwiące w naszej głowie

:Rodzice uwięzili nas w słowach. Jak uwolnić się od zaklęć, które rzucono na nas w dzieciństwie?

:Słowa mają wielką moc. O ludziach uwięzionych w "zaklęciach" rodziców

Nowiny Gliwickie: Jak zareagować na złe świadectwo, jak towarzyszyć dziecku w wyborze szkoły? Nie rzucajmy na dzieci złych zaklęć!

:Psychoterapeuta: słowa wypowiedziane z miłością to najlepszy prezent na Dzień Dziecka

:Wybaczenie to uwolnienie się z emocjonalnych złogów, które w nas gniją

O mocy słów w Dzień Dziecka

:Jak uwolnić się od zaklęć, które rzucono na nas w dzieciństwie

:"Nie rób kłopotu" wyłącza człowieka. Oznacza: "zniknij", "niech cię nie ma"

:Agnieszka Kozak i Jacek Wasilewski o mocy słów i książce

Jak wychowanie wpływa na dorosłość?

Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Rewelacyjna książka. Wielu z nas (szczególnie osób 40+) ciągle zmaga się z problemami z dzieciństwa i wielu się w tej książce odnajdzie. Oczywiście wiedza przyda się każdemu. Polecam ją również młodym rodzicom, żeby wiedzieli jak nie poranić swoich pociech.
  • Lektura obowiązkowa dla każdego, by zrozumieć jak zaprogramowali nas rodzice i nie przekazywać swoich leków dzieciom by wspierać ich rozwój.
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo