Życie na trzy psy

Tytuł oryginalny:
Three dog life
Tłumacz:
Maria Olejniczak-Skarsgård ...
Autorzy:
Abigail Thomas
Abbie Thomas
Wydawca:
Wydawnictwo Galaktyka (2006-2008)
Wydane w seriach:
Zapach Pomarańczy
Autotagi:
druk
książki
powieści
proza
Więcej informacji...
2.0

Nasz świat wygląda zupełnie inaczej z perspektywy autystycznego, bardzo wrażliwego dziecka. Książka Nuali Gardner pokazuje, jak trudno jest być odpowiedzialnym rodzicem i jak cudowne staje się życie, gdy po miesiącach nieudanych prób, nagle udaje się nawiązać kontakt z własnym dzieckiem. Zasadnicza pomoc przychodzi ze strony nowego członka rodziny - psa Henry'ego. To on staje się pośrednikiem umożliwiającym autystycznemu chłopcu edukację i wejście w świat innych dzieci. Na końcu książki dorosły już dziś syn Gardnerów, Dale, wyjaśnia, dlaczego kiedyś świat tak go przerażał; co zawdzięcza Henry'emu, a co rodzicom. Piękna i wzruszająca historia pokazująca, że upór rodziców może zdziałać cuda.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Tłumaczenie:Maria Olejniczak-Skarsgård Dorota Kulikiewicz
Autorzy:Abigail Thomas Abbie Thomas
Wydawca:Wydawnictwo Galaktyka (2006-2008)
Serie wydawnicze:Zapach Pomarańczy
ISBN:978-0-15-101211-4 978-83-60207-77-2 978-83-89896-76-6 83-89896-76-6 978-83-89896-6
Autotagi:dokumenty elektroniczne druk epika historia książki literatura literatura piękna powieści proza zasoby elektroniczne
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 16 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo