Jak pies z kotem

Autor:
Paweł Wakuła
Ilustracje:
Elżbieta Śmietanka-Combik
Wydawca:
Wydawnictwo Literatura (2022)
Wydane w seriach:
Poduszkowce
ISBN:
978-83-8208-015-5
Autotagi:
druk
książki
opowiadania
proza
zbiory opowiadań
4.0 (2 głosy)

Kto powiedział, że pies nie może przyjaźnić się z kotem? Może! Azor i Mruczek są tego najlepszym przykładem. Przyjaciele spełniają swoje marzenie i budują przytulny domek, z kominkiem na zimowe wieczory i dachem do obserwowania gwiazd. W domku przyjmują swoich gości, którzy cieszą się ich szczęściem.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Przeurocza bajeczka dla tych najmłodszych o wielkiej przyjaźni Mruczka z Azorem z dużą ilością pouczających morałów jak na małe gabaryty książeczki, które są bardzo umiejętnie i nienachalnie wplecione w treść. Ilustracje Eli Śmietanki dodają wiele sympatii głównym i nie tylko bohaterom, podkreślając zalety całości.
  • Fajna książka z ładnymi ilustracjami o przygodach psa i kota
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo