Galopem na przełaj

Inne tytuły:
Galopem pod wiatr
Autor:
Maria Ginter (1922-2011)
Wydawcy:
Wydawnictwo OMEGA (1990)
Zakład Wydawnictw i Nagrań Polskiego Związku Niewidomych (1986)
Związek Niewid (1985)
Iskry (1983)
Wydane w seriach:
Autentyk
ISBN:
83-207-0663-7, 83-7042-022-2
83-7042-025-7
Autotagi:
druk
literatura
Więcej informacji...
4.5 (2 głosy)

Historia Marii Ginter związana jest z Warszawą. We wrześniu 1939 - sanitariuszka, potem uczestniczka konspiracji, więzień Pawiaka, w powstaniu łączniczka (Krzyż Walecznych).Po powstaniu i oswobodzeniu stolicy była furmanem, przez blisko rok woziła gruz i cegły, ale przede wszystkim zastępowała brakujące środki lokomocji miejskiej, obsługując regularnie konny "tramwaj" na trasie Piaseczno-Warszawa.Jeździła też pięciotonową ciężarówką i miała miliony przygód.Była grafikiem, malarką i tłumaczką, a resztę doczytajcie sami w tej arcyciekawej książce.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Inne tytuły:Galopem pod wiatr Ali Baba i jego pieskie życie 1. Galopem pod wiatr 1, Ali Baba i jego pieskie życie
Autor:Maria Ginter (1922-2011)
Ilustracje:A. M. Pokora
Lektor:Mirosława Dubrawska (1928-2010)
Redakcja:Mirosława Dubrawska (1928-2010)
Wydawcy:Wydawnictwo OMEGA (1990) Zakład Wydawnictw i Nagrań Polskiego Związku Niewidomych (1986) Związek Niewid (1985) Iskry (1983)
Serie wydawnicze:Autentyk
ISBN:83-207-0663-7 83-7042-022-2 83-7042-025-7
Autotagi:audiobooki autobiografie beletrystyka biografie druk elementy biograficzne epika kasety magnetofonowe książki literatura literatura faktu, eseje, publicystyka literatura piękna nagrania powieści proza
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 26 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo