W deszczu czyli Co się dzieje, kiedy pada

Autor:
Monika Utnik-Strugała
Ilustracje:
Małgosia Piątkowska
Wydawca:
Nasza Księgarnia (2022)
ISBN:
978-83-10-13643-5
Autotagi:
druk
ikonografia
książki
publikacje popularnonaukowe
5.0

Kiedy moja córeczka była mała, bardzo bała się burzy. Postanowiłam więc, że kiedyś jej wyjaśnię, dlaczego pada deszcz, jak powstają pioruny i czy można się przed nimi uchronić oraz skąd się bierze tęcza. Chciałam, żeby zrozumiała zachodzące w przyrodzie zjawiska i przestała się ich lękać. Dziś mogę z dumą powiedzieć, że Ania z radością biega po kałużach, a co więcej - wcale nie boi się już burzy.Przed wami książka, z której dowiecie się wszystkiego nie tylko o deszczu, lecz także o przewidywaniu pogody, kaloszach czy wycieraczkach samochodowych!
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo