Prawo oświatowe

Autorzy:
Krzysztof Gawroński
Stefan Michał Kwiatkowski
Mateusz Pilich
Bożena Barszczewska ...
Wydawca:
Wolters Kluwer Polska (2022)
Wydane w seriach:
Meritum
Meritum (Wolters Kluwer Polska)
ISBN:
978-83-8246-702-4
Autotagi:
druk
książki
podręczniki
poradniki
publikacje fachowe
publikacje naukowe
Więcej informacji...

Najważniejsze nowości – w 5. wydaniu omówiono m.in.: nowe regulacje dotyczące nadzoru pedagogicznego (wrześniowe zmiany prawne) – m.in. nowa, zwiększona rola kuratora oświaty w procesie nadzoru szkół, dyrektorów szkół; zmiany w zakresie form nadzoru pedagogicznego (m.in. rezygnacja z wykorzystania ewaluacji szkolnej) – kontrola i wspomaganie; nowe przepisy dotyczące egzaminów maturalnych, egzaminu ósmoklasisty, ze szczególnym uwzględnieniem regulacji okresu pandemii (poprzedni, bieżący rok szkolny oraz rok szkolny 2022/2023) – zmiany zakresu formy egzaminów, nowe regulacje dotyczące egzaminu ósmoklasisty; nowe wymagania dotyczące podręczników szkolnych; nowe rozwiązania prawne dotyczące gospodarki finansowej szkół, ze szczególnym uwzględnieniem regulacji nowego Prawa zamówień publicznych, m.in. scentralizowane formy procesu zakupowego dla oświaty (ilustracja przykładowymi rozwiązaniami, obliczeniami); kształcenie na odległość, czyli nauka zdalna – przedstawienie sytuacji po ponad roku doświadczeń, wskazanie możliwych działań, wykorzystania programów umożliwiających proces nauki zdalnej, wskazanie korzystnych stron tej formy edukacji, z przykładowym planem działań przygotowujących szkołę (uczniów, kadrę nauczycielską, ale także rodziców/opiekunów) do sprawnego przechodzenia w tryb nauki zdalnej, gdy zaistnieje taka potrzeba; nowe rozporządzenia unijne umożliwiające współfinansowanie nowych projektów edukacyjnych („Priorytety Inwestycyjne”), m.in. tzw. mobilności ponadnarodowej młodych ludzi (w ramach programu PO WER) – w sektorach szkolnictwa wyższego, kształcenia zawodowego, edukacji szkolnej, młodzieży, ale też edukacji dorosłych; zestawienie aktualnych unijnych programów edukacyjnych; zarządzanie placówką edukacyjną w sytuacji kryzysowej, m.in. związanej z pandemią: prawne narzędzia w czasie kryzysu, zawieszenie niektórych regulacji prawnych itp.; nowe materiały dotyczące budowania strategii oświatowej szkoły, planowanie, etapy realizacji, dokumenty strategii – pomoc w zarządzaniu placówką oświatową.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Autorzy:Krzysztof Gawroński Stefan Michał Kwiatkowski Mateusz Pilich Bożena Barszczewska Janusz Barszczewski Karolina Borucka Jan Chojnacki Małgorzata Drogosz Małgorzata Dutka-Mucha Jerzy Latuszkiewicz Elżbieta Lęcznarowicz Robert Ludwiniak Lidia Marciniak Elżbieta Modrzewska Artur Tomasz Olszewski Rafał Otręba Monika Peruta-Kozak Małgorzata Pomianowska Ryszard Pszczółkowski Krzysztof Puchacz Teresa Serafin Arkadiusz Stefan Krzysztof Symela Monika Wawrzeńczyk-Kulik Tadeusz Wojciechowski Beata Zajda
Wydawca:Wolters Kluwer Polska (2022)
Serie wydawnicze:Meritum Meritum (Wolters Kluwer Polska)
ISBN:978-83-8246-702-4
Autotagi:druk książki literatura literatura stosowana podręczniki poradniki poradniki i przewodniki publikacje fachowe publikacje naukowe
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 2 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo