Pierścień mumii i inne historie z lat 1942-1944

Tytuł oryginalny:
Mumiens ring og andre historier fra 1942-1944
Autor:
Carl Barks (1901-2000)
Tłumaczenie:
Jacek Drewnowski
Marcin Mortka
Scenariusz:
Carl Barks (1901-2000)
Wydawca:
Story House Egmont
Wydane w seriach:
Kaczogród
Klub Świata Komiksu
Disney (Egmont Polska)
Walt Disney
ISBN:
978-83-281-5508-4, 978-83-281-6752-0
Autotagi:
druk
film i wideo
ikonografia
komiksy
komiksy i książki obrazkowe
książki
rodzina
5.0

Niniejszy album zawiera komiksy Carla Barksa z lat 1942-1944. Tom otwiera Złoto piratów - pierwsza historia o kaczorach, do której rysunki współtworzył Carl Barks, a zarazem najdłuższa w jego dorobku (i w naszej kolekcji), liczy sobie bowiem ponad sześćdziesiąt stron. W tej opowieści Donald znajduje starą mapę i w towarzystwie siostrzeńców oraz pewnej papugi wyrusza na poszukiwanie pirackiego skarbu, a po płetwach depcze mu nie kto inny jak Czarny Piotruś. Z kolei w tytułowej opowieści Hyzio znika w tajemniczych okolicznościach, a Donald z dwoma pozostałymi siostrzeńcami musi odbyć podróż morską aż do Egiptu, aby go ratować. Inne komiksy opowiadają między innymi o kłopotach Donalda z tresowaną małpą oraz z żarłocznymi krukami, jego wybitnych zdolnościach handlowych, najdłuższym (choć niezmierzonym) skoku narciarskim w historii, zwariowanych wyścigach konnych czy ciężkiej pracy ratownika. W tomie zobaczymy też pierwsze zatargi naszego kaczora z sąsiadem Jonesem.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Wspaniałe komiksy , jak zawsze od Barksa . Ciekawie było zobaczyć jego pierwsze prace i jak kreska zmieniła się temu artyście na przestrzeni lat .
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo