Alicja w Krainie Czarów

Tytuł oryginalny:
Alice's adventures in Wonderland
Autor:
Lewis Carroll (1832-1898) ...
Tłumacz:
Antoni Marianowicz (1924-2003) ...
Ilustracje:
Olga Siemaszko (1914-2000) ...
Wyd. w latach:
1955 - 2010
Wydane w seriach:
Klasyka Dziecięca
Klasyka Dziecięca/Nasza Księgarnia
Autotagi:
druk
książki
powieści
Więcej informacji...
4.0 (4 głosy)

Alicja w Krainie Czarów jest opowieścią o przygodach małej dziewczynki w wymarzonym cudownym świecie oraz o jej interakcjach z kolorowymi postaciami tej powieści. Każda z postaci ma swoją własną historię do opowiedzenia ; każda historia ma swoje przesłanie. Kraina Czarów jest powieścią fantastyczną, która ma miło spożytkować czas czytelnikom. Kraina Czarów jest egzotycznym światem, na który natknęła się Alicja goniąc białego królika do nory. To, co wyróżnia ten świat od świata realnego to fakt, że wszystkie zasady, które są normalnie stosowane nie istnieją. W tym świecie są króliki, myszki a nawet karty, które potrafią mówić i chodzić jak ludzie. Jest tam również kot Cheshire, który potrafi się śmiać jak "Kot Cheshire". Chociaż może się to wydać dziwne, ale Kraina Czarów jest właściwie portretem prawdziwego świata w jego ekstremalnej formie.Postacie poruszają się bardzo szybko nic nie robiąc i w rezultacie nic nie osiągając. Poczucie humoru i dowcip autora jest odczuwalny w całej Krainie Czarów. Postacie w Krainie Czarów są właściwie manifestacją postaci prawdziwych osobistości lub postaci z prawdziwego świata. Na przykład, Dodo jest autorem powieści zobrazowanym jako ptak, podczas gdy Królowa Serc jest osobą dorosłą, która nigdy nie dojrzała. Każda z tych postaci mówi i oddziaływuje na Alicje, co się wydaje dziwne i niezrozumiałe. Jednakże jest to układanka, którą autor celowo używa by przekazać pewną lekcje. Jest to przekazanie znaczenia postaci, które nie zawsze jest bezpośrednio zrozumiałe. Interakcja z każdą z postaci przedstawia układankę wraz z lekcja do nauczenia. Na przykład, gdy Alicja spotyka mysz, mówi do niej wspominając rzeczy, których nie powinna, na przykład mówi o swoim kocie, który ściga myszy. W ten sposób autor chce przekazać dzieciom znaczenie etykiety rozmowy w przeciwnym razie ludzie mogą zostać obrażeni. Autor przekazuje te i inne morały w zabawny sposób nie tylko dla dzieci, ale także dla dorosłych. Uważa się, że ta książka ma na celu dotarcie tylko do najmłodszych, jednakże to pojęcie nie jest do końca poprawne. Zobrazowanie fantazji tej książki tak naprawdę rzuca cień na genialne układanki i lekcje, które dla dziecka są mało sensowne lub w ogóle nie mają sensu, ale dla dorosłego są bardziej prawdopodobne do rozszyfrowania. Książkę zaleca się czytać w każdym wieku, i jest ona orzeźwiającą odmianą z współczesnych bestsellerów. Alicja w Krainie Czarów jest dobrze złożoną książką, która pomaga wzmocnić myśli i zrozumienie otaczającego nas świata. Jest to książka, która fascynowała i nadal fascynuje ludzi.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • bzdury, trudny język, na pewno nie dla dzieci
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Inne tytuły:Through the looking-glass Po drugiej stronie lustra Alicja po drugiej stronie zwierciadła
Autorzy:Lewis Carroll (1832-1898) Lewis Carrroll Wydawnictwo Nasza Księgarnia
Tłumaczenie:Antoni Marianowicz (1924-2003) Hanna Baltyn (1956-2014) Krzysztof Tropiło Jolanta Kozak Antonina Marianowicz
Ilustracje:Olga Siemaszko (1914-2000) Ewa Salamon (1937-2011) Gosia Mosz Gill Guile John Tenniel Olga Siemiaszko Olga Aleksandra Siemaszko (1914-2000)
Adaptacja:Lucy Kincaid
Lektor:Jacek Kiss (1943-2022)
Wydawcy:Wydawnictwo Nasza Księgarnia (1955-2010) Wydawnictwo Siedmioróg (1997-2000) Wydawnictwo Prószyński (1999) Podsiedlik-Raniowski i Spółka (1998) Egmont (1992) Wydawnictwo Resovia (1990) Wydawnictwa Alfa (1986-1990) Związek Niewid Beskidzka Of. Wydaw
Serie wydawnicze:Klasyka Dziecięca Klasyka Dziecięca/Nasza Księgarnia
ISBN:83-03-00805-6 83-10-08064-6 83-10-08567-2 83-10-09135-4 83-10-09884-7 83-10-10676-9 83-10-11089-8 83-10-11159-2 83-7001-316-3 83-86788-11-9 978-83-10-11786-1 83-10-085567-2
Autotagi:audiobooki beletrystyka dokumenty elektroniczne druk epika kasety magnetofonowe książki literatura literatura piękna nagrania powieści proza zasoby elektroniczne
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 74 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo