Gottes mächtige Dienerin

Inne tytuły:
Siostra Pascalina
Reżyseria:
Marcus O. Rosenmüller
Aktorzy:
Christine Neubauer
Remo Girone
Thomas Loibl
Kompozytor:
Hans Franek
Wydawcy:
E-lite Distribution (2011)
Polyband WVG (2011)
Wydane w seriach:
Ludzie Boga
Autotagi:
dokumenty elektroniczne
DVD
filmy
filmy i seriale
nagrania wideo
5.0

Deutschland nach dem ersten Weltkrieg: Die junge Ordensschwester Pascalina aus Altötting wird nach München geschickt, um Nuntius Eugenio Pacelli den Haushalt zu führen. Schnell steigt sie zur Privatsekretärin und persönlichen Referentin des Nuntius auf. Unter den Mitschwestern kursieren Gerüchte über ein Verhältnis zwischen Pascalina und Pacelli. Obwohl die junge Schwester zunächst zurück ins Mutterhaus beordert wird, kann sie Pacelli, der zum Kardinalstaatssekretär ernannt wurde, nach Rom in den Vatikan folgen. Dort wird Papst Pius XI. auf die intelligente junge Frau aufmerksam und gestattet ihr, als erste Frau überhaupt, innerhalb der Vatikan-Mauern zu wohnen. Trotz aller Widerstände und verfolgt von den Intrigen männlicher Neider behauptet Pascalina ihre Position. Als Pacelli nach dem Tod von Pius XI. 1939 zum neuen Papst gewählt wird, bleibt er zunächst neutral gegenüber Nazi-Deutschland. Als er endlich Stellung bezieht, setzt sich Pascalina für die Rettung römischer Juden ein. Erst als Pius XII. stirbt, verlässt die Schwester den Vatikan für immer.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo