Historia czerwonego kameleona

Autor:
Marta Zaremba
Ilustracje:
Agnieszka Żelewska
Wydawca:
Wydawnictwo Bajka (2019-2022)
ISBN:
978-83-65479-88-4
Autotagi:
druk
książki
opowiadania
proza
rodzina
zbiory opowiadań
3.0

Zabawna, bogata w różne odcienie czerwieni opowieść o wstydliwości i jej przełamywaniu, o przyjaźni i nabywaniu pewność siebie, o zabawnych wpadkach towarzyskich, które nie muszą być od razu końcem świata, i śmiechu, który może bardzo zaboleć, gdy jest szyderczy, ale też rozładować sytuację, kiedy śmiejemy się serdecznie. Doświadczył tego wszystkiego mały, czerwony (ze wstydu) kameleon, który dzięki swej nowej przyjaciółce, kuzynce Brygidzie, nie tylko zaczął wierzyć w siebie, ale nawet polubił kolor czerwony, którego wcześniej tak się wstydził. I który tak pięknie pokazała na swych ilustracjach Agnieszka Żelewska. To bajka dla małych (ale i dorosłych!) czytelników, którym zdarza się – jak Zbyniowi – wpadać w tarapaty, i tych, którzy na widok kameleona w torcie wybuchają śmiechem. Mały Zbynio na pewno zostanie przyjacielem niejednego dziecka, które niekiedy też ma ochotę zniknąć ze wstydu. Albo wtopić się w tło – jak kameleon.[lubimyczytac.pl]
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Bardzo ładne ilustracje, książka próbuje mieć wartościowy przekaz, ale jak dla mnie jest nudna, długa i jednak mało pozytywna (np. pokazuje ogromny brak wsparcia, zrozumienia i pomocy w rodzinie).
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo