Elementarz matematyczny

Autorzy:
Magdalena Kłysz
Jolanta Srebrzyńska
Ilustracje:
Wioletta Czekalewska
Paweł Kołodziejski
Wydawcy:
Wydawnictwo Ibis (2022-2023)
Books
ISBN:
978-83-67178-01-3, 978-83-67861-42-7
Autotagi:
druk
książki
podręczniki
publikacje dydaktyczne

Elementarz matematyczny to książka dla dzieci rozpoczynających naukę matematyki. Publikacja w przystępny sposób prezentuje skomplikowane dla maluchów zagadnienia. Książka zawiera kilkanaście działów, rozpoczynając od orientacji w przestrzeni, następnie dziecko poznaje cyfry i liczby, uczy się dodawać, odejmować, mnożyć i dzielić. Wykonuje też proste działania matematyczne, uczy się pisemnego wykonywania działań, przyswaja sobie podstawy geometrii, opanowuje cyfry rzymskie. Ponadto zgłębia też matematykę w praktyce, czyli uczy się odczytywać godziny z zegara, poznaje wartość pieniądza, jednostki miary i wagi. Elementarz matematyczny to swoisty zeszyt ćwiczeń dla dzieci, dla których królowa nauk wcale nie musi być straszna! [Opis z okładki]
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo