Biomedyczne podstawy rozwoju i edukacji

Autorzy:
Barbara Woynarowska
Anna Kowalewska
Zbigniew Izdebski
Magdalena Woynarowska
Wydawca:
Wydawnictwo Naukowe PWN (2021)
ISBN:
978-83-01-21783-9
Autotagi:
druk
książki
podręczniki
publikacje dydaktyczne
publikacje fachowe
publikacje naukowe
Źródło opisu: Biblioteka Państwowej Akademii Nauk Stosowanych w Jarosławiu - Księgozbiór

Część 1: Rozwój biologiczny człowieka; Rozdział 1: Rozwój osobniczy człowieka - podstawowe pojęcia - Barbara Woynarowska; Rozdział 2: Rozwój fizyczny - Barbara Woynarowska; Rozdział 3: Rozwój motoryczny - Barbara Woynarowska; Rozdział 4: Charakterystyka rozwoju fizycznego i motorycznego oraz potrzeby biologiczne w poszczególnych okresach życia człowieka - Barbara Woynarowska; Rozdział 5: Rozwój psychoseksualny - Zbigniew Izdebski; Rozdział 6: Wybrane układy i funkcje organizmu człowieka ważne dla procesów uczenia się - Anna Kowalewska; Rozdział 7: Podstawowe potrzeby biologiczne człowieka i sposoby ich zaspokajania; Część 2: Zdrowie i wybrane problemy zdrowotne dzieci i młodzieży w wieku szkolnym; Rozdział 1: Zdrowie i czynniki je warunkujące - Barbara Woynarowska; Rozdział 2: Sytuacja zdrowotna dzieci i młodzieży - Barbara Woynarowska; Rozdział 3: Wybrane problemy zdrowotne dzieci i młodzieży w wieku szkolnym i sposoby zapobiegania im; Rozdział 4: Wczesne zapobieganie wybranym chorobom przewlekłym ujawniającym się u dorosłych - Barbara Woynarowska; Rozdział 5: Profilaktyczna opieka zdrowotna nad uczniami - Barbara Woynarowska; Część 3: Nauczyciele - ich zdrowie, jego ochrona i promocja; Rozdział 1: Sytuacja demograńczno-społeczna nauczycieli w Polsce - Magdalena Woynarowska, Barbara Woynarowska; Rozdział 2: Czynniki ryzyka dla zdrowia i czynniki chroniące w zawodzie nauczyciela - Magdalena Woynarowska, Barbara Woynarowska; Rozdział 3: Wybrane problemy zdrowia fizycznego i psychicznego nauczycieli - Magdalena Woynarowska, Barbara Woynarowska; Rozdział 4: Działania dla ochrony i promocji zdrowia nauczycieli - Magdalena Woynarowska, Barbara Woynarowska; Część 4: Środowisko i organizacja pracy szkoły; Rozdział 1: Środowisko społeczne szkoły - Barbara Woynarowska; Rozdział 2: Wybrane elementy środowiska fizycznego szkoły - Barbara Woynarowska; Rozdział 3: Aspekty zdrowotne organizacji pracy i życia szkoły - Barbara Woynarowska; Część 5:Profilaktyka problemów zdrowotnych i zachowań ryzykownych i promocja zdrowia w szkole i przedszkolu; Rozdział 1: Profilaktyka chorób, problemów zdrowotnych i zachowań ryzykownych dla zdrowia w szkole- Barbara Woynarowska, Magdalena Woynarowska; Rozdział 2: Promocja zdrowia w szkole i przedszkolu - Barbara Woynarowska, Magdalena Woynarowska. [G]
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo