Czarodziejski młyn:

baśń muzyczna

Autorzy:
Alina Afanasjew (1930-2018)
Jerzy Afanasjew (1932-1991)
Kompozytor:
Zbigniew Turski (1908-1979)
Dyrygent:
Stefan Rachoń (1906-2001)
Wykonanie:
Polskie Radio
Polska Orkiestra Radiowa
Andrzej Bogucki (1904-1978)
Zygmunt Bończa-Tomaszewski (1905-1976) ...
Wydawca:
Polskie Nagrania Muza
Autotagi:
audiobooki
nagrania muzyczne
płyty gramofonowe
Źródło opisu: Biblioteka Publiczna im. dr. Władysława Biegańskiego w Częstochowie - Katalog księgozbioru
Więcej informacji...
5.0
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • 'Czarodziejski Młyn' to prawdziwa muzyczna kraina czarów - zdaje się, że to najbardziej zróżnicowana aranżacyjnie bajka muzyczna, której miałam okazję posłuchać. Od dzwoneczkowych polifonii do partii niemalże operowych to prawdziwa muzyczna uczta.
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Autorzy:Alina Afanasjew (1930-2018) Jerzy Afanasjew (1932-1991)
Kompozytor:Zbigniew Turski (1908-1979)
Dyrygent:Stefan Rachoń (1906-2001)
Wykonanie:Polskie Radio Polska Orkiestra Radiowa Andrzej Bogucki (1904-1978) Zygmunt Bończa-Tomaszewski (1905-1976) Aleksander Dzwonkowski (1907-1977) Władysław Hańcza (1905-1977) Maria Janecka (1928-2012) Krystyna Kamieńska-Rene (1925-2018) Irena Kwiatkowska (1912-2011) Danuta Mancewicz (1922-2008) Józef Nowak (1925-1984) Piotr Pawłowski (1925-2012) Hanna Skarżanka (1917-1992) Wilhelm Wichurski (1907-1979)
Wydawca:Polskie Nagrania Muza
Autotagi:audiobooki literatura muzyka nagrania nagrania muzyczne płyty gramofonowe
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo