Jak zmieniać:

jak stąd, gdzie jesteś, dostać się tam, gdzie chcesz się znaleźć, czyli co nauka mówi o zmianach

Tytuł oryginalny:
How to change: the science of getting from where you are to where you want to be
Autorzy:
Katy Milkman
Angela Duckworth
Tłumacz:
Alka Konieczka
Wydawca:
Insignis Media (2021)
ISBN:
978-83-66873-42-1
Autotagi:
druk
książki
poradniki

Zapominalstwo. Prokrastynacja. Impulsywność. Lenistwo. Jak to się dzieje, że rujnują one starannie przygotowane plany, uniemożliwiając zmianę nawyków i realizację zamiarów? Katy Milkman całą swoją karierę poświęciła badaniu zmian behawioralnych. Odkryła, że ponieważ nie można w pełni pozbyć się niepożądanych uwarunkowań i przyzwyczajeń – są one częścią ludzkiej natury! – to zamiast bezskutecznie z nimi walczyć, powinniśmy je przechytrzyć i sprawić, by zaczęły działać na naszą korzyść. Żeby to osiągnąć, potrzebujemy jednak skutecznej strategii. O tym właśnie pasjonująco pisze Milkman w tej przełomowej książce, pełnej intrygujących przykładów i naukowo ugruntowanych sposobów, które poprowadzą cię prosto do celu – do zmiany, jakiej pragniesz dokonać w swoim życiu. Jak pokazuje Milkman, zmiana przychodzi najłatwiej i najskuteczniej się utrwala, gdy zaczynasz rozumieć, co stoi na twojej drodze do sukcesu – dopiero wówczas możesz dopasować do tej przeszkody strategię działania.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo