Gutenberg

Autorzy:
Katarzyna Cioch
Wojciech Wiśniewski
Ilustracje:
Rafał Szłapa
Tłumacz:
Russell Williams
Wydawca:
Granna (2021)
Autotagi:
druk
gry planszowe
ikonografia
literatura
obiekty trójwymiarowe
4.0

Technologia druku umożliwiła szerzenie się wiedzy, myśli i idei. Z tego powodu, w skali światowej, wynalezienie druku przyjmuje się za jedno z symbolicznych wydarzeń kończących średniowiecze. Patrząc zaś w mniejszej skali – przed utalentowanymi rzemieślnikami i sprawnymi przedsiębiorcami otwiera się wspaniała szansa na rozwinięcie dochodowego biznesu. Zapotrzebowanie na książki rośnie, konkurencja jest jeszcze niewielka, a możliwości rozwoju – nieograniczone… "Gutenberg" to gra planszowa dla 1 do 4 graczy, w której wcielicie się w pionierów drukarstwa w XV wieku. Poprzez realizację zamówień będziecie budowali swoje bogactwo i sławę, a usprawniając swoje zakłady drukarskie i pozyskując wsparcie mecenasów będziecie rozwijali swoje zdolności produkcyjne. Rywalizację zwycięży drukarz szczycący się największym uznaniem. [https://www.rebel.pl/gry-planszowe/gutenberg-polskie-wydanie-2006685.html]
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Bardzo solidna planszówka dla nieco bardziej zaawansowanego gracza. Zawiera kilka mechanik, które nie są może specjalnie odkrywcze, ale dobrze ze sobą współgrają i dobrze pasują do rozgrywki, która jest ciekawa i angażująca. Negatywna interakcja jest znikoma i sprowadza się do podbierania innym graczom różnych komponentów. Przy czterech osobach rozgrywka może się trochę ciągnąć i przekroczyć 2 godziny. • Na dłuższą metę gra może okazać się zbyt powtarzalna, na szczęście istnieje możliwość losowania specjalnych zdolności, do których trzeba dopasować strategię i zwiększa to nieco regrywalność. Generalnie ciekawa, polska gra, z którą warto się zapoznać.
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo