Dziki szczaw

Autor:
Agnieszka Gil
Wydawcy:
Wydawnictwo TELBIT (2008-2009)
IBUK Libra (2008)
ISBN:
978-83-60848-57-9, 978-83-62252-74-9
976-83-60848-57-9, 978-83-60848-58-9
Autotagi:
druk
literatura
5.0

Upalny lipiec, maleńka wioska położona nad Pilicą, z dala od wielkich miast, w środku pachnących żywicą lasów... Piętnastoletnia Łucja wraz z matką przyjeżdża na wakacje. Tu spotyka Mirka, miejscowego chłopaka, który właśnie dostał się do technikum w pobliskim miasteczku. Słońce grzeje, serca zaczynają drżeć, ale trudno im się zbliżyć, nieraz nawet zwyczajnie porozumieć - wyraźnie widać różnicę między dziewczyną z miasta a chłopakiem ze wsi. Ona zachwyca się świnkami wietnamskimi w gospodarstwie agroturystycznym, dla niego świnia to świnia - nad czym się tu roztkliwiać? Ona nie może się nadziwić, że za kogoś wybierają rodzice - on boi się sprzeciwić ojcu. Mnożą się nieporozumienia i przeszkody. Wreszcie zjawia się "ten trzeci", Sławek... "Dziki szczaw" jest ciepły i pachnie lasem... To książka o chłopcu i dziewczynie, o pierwszym uczuciu, nieśmiałości, ambicjach rodziców i własnych marzeniach, o konkurencji i zazdrości. I o pszczołach. Agnieszka Gil - z urodzenia i zamiłowania wrocławianka - odkąd pamięta, opowiada bajki. Od nich też zaczęła się jej przygoda z pisaniem. Po debiucie w antologii "Wesołe historie" (Wilga 2004) wymyśla ich coraz więcej i więcej, publikując w lokalnym miesięczniku i wygrywając konkursy literackie. Współpracuje z redakcją miesięcznika dla rodziców, czasopisma matematycznego dla młodzieży oraz lokalnego miesięcznika, w którym publikuje bajki. '
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo