Basia i przedszkole

Autorzy:
Zofia Stanecka
Marianna Oklejak
Ilustracje:
Marianna Oklejak
Wydawcy:
HarperKids (2021-2022)
Wydawnictwo Egmont Polska (2008-2016)
Wydawnictwo LektorKlett (2008-2013)
HarperCollins Polska
Wydane w seriach:
Literacki Egmont
Nuda Stop
Poznaj Basię
Autotagi:
druk
książki
opowiadania
proza
zbiory opowiadań
Więcej informacji...
5.0

Tego dnia Basia budzi się w doskonałym humorze. Nie może się doczekać obiecanej przez panią Martę wycieczki do parku. Basia nie ma w przedszkolu swojej przyjaciółki, choć lubi większość dzieci z przedszkola, czasem bawi się z Zuzią, czasem zaś z Kubą, to jednak żadne z nich nie spędza z nią czasu bez ograniczeń. Dlatego tak bardzo lubi wycieczki do parku, gdzie jest ogromny plac zabaw, na którym wszyscy bawią się wspólnie. Niestety, okazuje się, że z planowanego wyjścia do parku nic nie będzie. Plany Basi (i pani Marty) zdołał pokrzyżować deszcz. Dobry humor Basi ulatnia się, a sytuację pogorszają również rajstopy, które nijak nie chcą się dać założyć. Dziewczynka decyduje się iść do przedszkola w starych, powyciąganych dresach. Basia dociera do przedszkola spóźniona, Zuzia wyśmiewa jej strój, a na domiar złego pani Marta podczas zajęć plastycznych sadza Basię do jednego stołu z Anielką. Anielka zachowuje się inaczej, niż inne dzieci w przedszkolu: rozmawia sama ze sobą, nuci pod nosem, a czasem śpiewa na głos, no i lubi szpinak! Niektóre dzieci ją wyśmiewają lub jej dokuczają, inne zdają się jej nie zauważać. Basia nie jest zbyt zadowolona z przydzielonego jej towarzystwa. Okazuje się jednak, że Anielka pomaga Basi z zadaniem plastycznym, z którym ta nie potrafiła sobie poradzić. Podczas obiadu, na który podano dzieciom szpinak, bardzo chętnie zjada porcję przeznaczoną dla Basi. A po obiedzie, gdy przestało padać, i dzieci wyszły na podwórko, Anielka wraz z Basią skaczą do kałuży, a później doskonalą się w kuchni błotnej. Tego dnia Basia wcale nie chce wracać do domu… /Powyższy opis pochodzi od wydawcy/.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Basia i przedszkole jest ciekawą pozycją dla dzieci, które zaczynają swoją przygodę z przedszkolem.
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Autorzy:Zofia Stanecka Marianna Oklejak
Ilustracje:Marianna Oklejak
Wydawcy:HarperKids (2021-2022) Wydawnictwo Egmont Polska (2008-2016) Wydawnictwo LektorKlett (2008-2013) HarperCollins Polska
Serie wydawnicze:Literacki Egmont Nuda Stop Poznaj Basię
ISBN:978-83-237-5312-4 978-83-237-5360-5 978-83-276-6235-4 978-83-276-8018-1 978-83-281-1365-7 978-83-7429-580-2 978-83-7429-5312-4
Autotagi:beletrystyka druk epika ikonografia książki literatura literatura piękna opowiadania proza zbiory opowiadań
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 26 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo