Nie lubię łaskotek!

Tytuł oryginalny:
Uncle Willy's tickles
Autor:
Marcie Aboff ...
Ilustracje:
Ewa Poklewska-Koziełło
Tłumacz:
Elżbieta Zubrzycka
Wydawcy:
Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne Elżbieta Zubrzycka (2004-2024)
Drukarnia Naukowo-Techniczna (2004)
Gdańskie Wydaw. Psycholog (2004)
Wydane w seriach:
Bezpieczne Dziecko
Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne dla Dzieci
prawo dziecka do mówienia "nie"
ISBN:
83-89574-82-9, 978-83-60577-18-9
978-83-67665-28-5, 9778-83-60577-18-9
Autotagi:
druk
książki
opowiadania
Więcej informacji...

Łaskotki wujka powodują, że chłopiec czuje się tak, jakby jego wnętrze rozpadało się na kawałki. Kocha swojego wujka, ale nie te łaskotki. Chce się schować, kiedy zbliża się jego wizyta. Zrobi sobie kropki na twarzy, żeby wujek pomyślał, że ma ospę i trzymał się od niego z daleka. Powie mamie, że jest chory, aby pozwoliła mu zostać w pokoju. Zamiast tego mówi jej jednak o łaskotkach wujka.. i już razem rozwiązują problem. Łaskotanie, chociaż może wydawać się nieszkodliwą zabawą, często stanowi ogromną przykrość. Fizycznie staje się bolesne i nadmiernie pobudzające, a emocjonalnie wzbudza złość, żal, poczucie utraty panowania na ciałem i sytuacją, a wreszcie dokonania na dziecku gwałtu. Książka "Nie lubię łaskotek" to opowiadanie o prawie dziecka do powiedzenia NIE, kiedy jest dotykane w taki sposób, że odczuwa przykrość lub zakłopotanie. Także wtedy, gdy wydaje się, że kochający członek rodziny niewinnie bawi się z dzieckiem.W "Uwagach do rodziców" dr Jane Annunziata omawia kwestię przykrego dotyku i zasadę "twoje ciało należy do ciebie"
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Autorzy:Marcie Aboff Ewa Poklewska-Koziełło
Ilustracje:Ewa Poklewska-Koziełło
Tłumacz:Elżbieta Zubrzycka
Redakcja:Elżbieta Zubrzycka
Wydawcy:Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne Elżbieta Zubrzycka (2004-2024) Drukarnia Naukowo-Techniczna (2004) Gdańskie Wydaw. Psycholog (2004)
Serie wydawnicze:Bezpieczne Dziecko Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne dla Dzieci prawo dziecka do mówienia "nie"
ISBN:83-89574-82-9 978-83-60577-18-9 978-83-67665-28-5 9778-83-60577-18-9
Autotagi:druk epika ikonografia książki literatura literatura piękna literatura stosowana opowiadania poradniki poradniki i przewodniki proza publikacje dydaktyczne publikacje popularnonaukowe rodzina zbiory opowiadań
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 22 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo