Jak czytać emocje

Tytuł oryginalny:
Mood book
Autor:
Andrea Harrn
Tłumacz:
Michał Kompanowski
Wydawca:
Quraro - Wydawnictwo RM (2022-2024)
ISBN:
978-83-8151-277-0, 978-83-8151-825-3
Autotagi:
druk
książki
podręczniki
poradniki
4.0

"Emocje są naszymi przewodnikami – intuicyjną mądrością – i z tego właśnie powodu powinniśmy im poświęcać jak największą uwagę. Psychologia nie musi być skomplikowana. Ta książka jest tego dowodem. Autorka, doświadczona psychoterapeutka, opisuje w niej ludzkie nastroje, emocje, uczucia i cechy osobowości, odwołując się do terapii poznawczo-behawioralnej, teorii uważności i psychologii pozytywnej. Jak czytać emocje ułatwi Ci rozpoznawanie nastrojów, emocji, uczuć i ich zaburzeń oraz najczęściej spotykanych typów osobowości. Znajdziesz tu objaśnienia różnych stanów emocjonalnych uzupełnione o towarzyszące im rekcje i symptomy. Opisy zostały dopełnione przykładami najczęściej spotykanych zachowań oraz anegdotami ułatwiającymi interpretację. Przedstawione na końcu książki rzeczywiste przykłady pomogą z kolei w interpretacji otaczających nas wydarzeń. Rozwijanie własnej inteligencji emocjonalnej przynosi ogromne korzyści – pozwala na lepsze poznanie samego siebie, kształtuje empatię, współczucie i zrozumienie dla drugiej osoby. Ta książka może pomoże Ci się odnaleźć w świecie emocji." [Tania Książka.pl]
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo