Życie nie pieści

Tytuł oryginalny:
Senior year
Autor:
Mel Gilden
Tłumacz:
Małgorzata Fabianowska
Wydawca:
Wydaw. Egmont Polska (1995)
Wydane w seriach:
Beverly Hills 90210
Beverly Hills 90210 [dziewięćdziesiąt tysięcy dwieście dziesięć]
ISBN:
83-7123-156-3
Autotagi:
druk
książki
powieści
4.0

Nadchodzi ostatni, decydujący szkolny rok, ale odlotowa paczka przyjaciół z WBHS nie zawaha się podjąć nowego wyzwania! Czy Kelly uda się ukryć pod maską uśmiechu złamane serce? Poświęca przecież miłość dla przyjaźni. Dylan i Brenda próbują kontynuować swój związek, jakby podczas wakacji nic się nie wydarzyło. Ciekawe, czy to możliwe? Brenda stała sie potulna i posłuszna wobec rodziców - może to tylko cisza przed burzą? Czy Brandon, pod nawałem obowiązków dziennikarskich, nie zatraci poczucia, co jest właściwie w życiu najwazniejsze? David i Donna nie rozmawiali o tym, co robili podczas wakacji. Może juz pora, żeby sobie wszystko wyjaśnić?
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo