Jest tam kto?

Tytuł oryginalny:
Knacka pa!
Autor:
Anna-Clara Tidholm
Tłumacz:
Katarzyna Skalska
Wydawca:
Wydawnictwo Zakamarki (2009-2014)
ISBN:
978-83-60963-33-3, 978-83-60963-32-3
Autotagi:
beletrystyka
druk
5.0
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Świetna książka dla dzieci do ok. 3 roku życia. Dla dwulatka idealna, autor miał fantastyczny pomysł na coś prostego i oryginalnego. Książka jest w pewien sposób "interaktywna", mimo, że żaden jej element nie jest ruchomy - są natomiast strony, wyglądające jak drzwi, w które dziecko może pukać, żeby sprawdzić (przewracając stronę), kto jest w środku. Każde drzwi są w innym kolorze, więc mamy naukę barw. A ilustracje i tekst są na tyle proste, że po kilku przeczytaniach, starsze dziecko jest w stanie "przeczytać" całą książeczkę samo, opierając się na zapamiętanej treści i rysunkach. Bardzo polecam! Tyle razy wypożyczałam, aż kupiłam do domu własny egzemplarz.
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo