Zespół ostrego stresu:

teoria, pomiar, terapia

Tytuł oryginalny:
Acute stress disorder
a handbook of theory, assessment, and treatment,
Autorzy:
Richard A. Bryant
Allison G. Harvey
Tłumacz:
Jacek Suchecki
Wydawca:
Wydawnictwo Naukowe PWN (2003-2012)
ISBN:
978-83-01-13970-4
Autotagi:
druk
książki
podręczniki
publikacje dydaktyczne
publikacje naukowe

Zespół ostrego stresu (ASD) to zaburzenie powstające bezpośrednio po doznanej traumie (napaść, gwałt, wypadek drogowy, wojna, wypadek przemysłowy, kataklizm itp.), dotychczas bardzo rzadko będące obiektem badań. Kilkunastoletnia praca z osobami, które doświadczyły ostrego stresu traumatycznego doprowadziła autorów do jednoznacznego wniosku, że właściwa interwencja i terapia prowadzona z ofiarami dramatycznych zdarzeń bezpośrednio po ich zaistnieniu przyczynia się do tego, że ASD w ogóle się nie pojawia lub też ma znacznie łagodniejszy przebieg. Książka: ■ przedstawia podstawy teoretyczne i empiryczne zespołu ostrego stresu ■ zawiera szczegółowe opisy dostępnych środków diagnostycznych ■ zapoznaje z technikami terapii stresu pourazowego ■ daje wskazania praktyczne w terapii ASD. Olbrzymią zaletą książki jest pokazanie jak przedstawiona wiedza teoretyczna przekłada się na oddziaływania praktyczne. Podręcznik skierowany szczególnie do studentów psychologii i medycyny. Może również być przydatny w pracy psychologom klinicznym i psychiatrom oraz stanowić pomoc w kształceniu służb społecznych, takich jak: strażacy, policjanci, pogotowie ratunkowe i wojsko.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo