Supermoce sztuki:

Fantastyczna historia sztuki dla dzieci

Tytuł oryginalny:
Superpoderes del arte: una historia desordenada
Inne tytuły:
Superpowers of art: a messy story
Autor:
Pedro Calleja
Ilustracje:
Brianda Firzt-James Stuart
Tłumacz:
Julia Tokarczyk
Wydawcy:
Smart Books (2021)
Euro-focus Magdalena Tokarczyk
Wydane w seriach:
Smart Books
ISBN:
978-83-65793-43-0
Autotagi:
beletrystyka
druk
ikonografia
książki
opowiadania
proza
zbiory opowiadań
3.0

Niezwykła podróż przez dzieje sztuki, podczas której dzieci poznają wielkich artystów i artystki, światowe arcydzieła i zrozumieją moc sztuki. Zabawna forma tej wciągającej opowieści pozwala młodym czytelnikom odkrywać tajemnice sztuki i rozwijać artystyczną wrażliwość. Lord Alfa i madame Omega to para złoczyńców, którzy nienawidzą sztuki! Podróżują w czasie i przestrzeni, by niszczyć wszystko, co piękne. Nie wiedzą jednak, że każdy artysta i każda artystka ma unikalną supermoc, która pomaga im pokonać zło i na zawsze zapisać się w historii. Co się stanie, gdy złoczyńcy spróbują wymazać uśmiech Mony Lizy? W jaki sposób van Gogh stracił ucho? Który malarz zamieniał ludzi w warzywa? To unikalna opowieść o historii sztuki, w której przede wszystkim liczy się sztuka, a nie historia.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Straszne rozczarowanie... Jakaś zmyślona historia przewodnia niczym z kreskówki Artyści opisani pobieżnie...
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo