Supermoce sztuki:

Fantastyczna historia sztuki dla dzieci

Tytuł oryginalny:
Superpoderes del arte: una historia desordenada
Inne tytuły:
Superpowers of art: a messy story
Autor:
Pedro Calleja
Ilustracje:
Brianda Firzt-James Stuart
Tłumacz:
Julia Tokarczyk
Wydawcy:
Euro-focus M. Tokarczyk (2021)
Euro-focus Magdalena Tokarczyk
Smart Books
Wydane w seriach:
Smart Books
ISBN:
978-83-65793-43-0
Autotagi:
beletrystyka
druk
ikonografia
książki
opowiadania
proza
zbiory opowiadań
3.0

Niezwykła podróż przez dzieje sztuki, podczas której dzieci poznają wielkich artystów i artystki, światowe arcydzieła i zrozumieją moc sztuki. Zabawna forma tej wciągającej opowieści pozwala młodym czytelnikom odkrywać tajemnice sztuki i rozwijać artystyczną wrażliwość. Lord Alfa i madame Omega to para złoczyńców, którzy nienawidzą sztuki! Podróżują w czasie i przestrzeni, by niszczyć wszystko, co piękne. Nie wiedzą jednak, że każdy artysta i każda artystka ma unikalną supermoc, która pomaga im pokonać zło i na zawsze zapisać się w historii. Co się stanie, gdy złoczyńcy spróbują wymazać uśmiech Mony Lizy? W jaki sposób van Gogh stracił ucho? Który malarz zamieniał ludzi w warzywa? To unikalna opowieść o historii sztuki, w której przede wszystkim liczy się sztuka, a nie historia.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Straszne rozczarowanie... Jakaś zmyślona historia przewodnia niczym z kreskówki Artyści opisani pobieżnie...
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo