My, trans

Ilustracje:
Mateusz Olasz
Wywiad:
Piotr Jacoń
Autor:
Piotr Jacoń
Wydawcy:
Wydawnictwo RM (2021)
ebookpoint BIBLIO (2021)
IBUK Libra (2008)
Wydawnictwo Naukowe PWN (2008)
Wydane w seriach:
Bez Fikcji
ISBN:
978-83-8151-562-7, 978-83-8151-563-4
978-83-8151-897-0, 978-83-8151-897-0
Autotagi:
druk
elementy biograficzne
książki
literatura faktu, eseje, publicystyka
reprodukcje
sprawozdania
Więcej informacji...
5.0 (2 głosy)

Książka "My, trans" Piotra Jaconia jest zbiorem poruszających wywiadów z osobami transpłciowymi, które na co dzień muszą mierzyć się z ostracyzmem, pogardą i brakiem zrozumienia. To pozycja, która pomaga zrozumieć zjawisko transpłciowości, tak często zupełnie błędnie interpretowane przez społeczeństwo. Książka zawiera rozmowy z osobami, które na pozór dzieli wszystko. Są w różnym wieku, mają odmienne zainteresowania, wykonują rozmaite zawody albo jeszcze studiują. Łączy ich fakt, że ich ciała zupełnie nie współgrają z tożsamością płciową, w jaką naturalnie zostali wyposażeni. Opis prozaicznych sytuacji odzwierciedla, jak wielką tragedią w życiu człowieka jest fakt bycia więźniem ciała, którego się nie chce. Samotność i lęk przed krzywdzącymi opiniami często wpędza ich w depresję, stany lękowe, a nawet prowadzi do prób samobójczych. Brak tolerancji ze strony społeczeństwa nie pozwala im wieść normalnego życia, a to jedyne, czego pragną. "My, trans" przełamuje tabu i jest wyjątkowo potrzebnym głosem, który otwiera oczy na elementarne potrzeby drugiego człowieka. Podkreśla również, że wszyscy, niezależnie od upodobań, orientacji, a przede wszystkim kwestii niezależnych od nas, zasługujemy na szacunek.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • bardzo ważna i mocna książka
    +2 trafna
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Ilustracje:Mateusz Olasz
Wywiad:Piotr Jacoń
Autor:Piotr Jacoń
Tłumacz:S. Wiśniewski
Wydawcy:Wydawnictwo RM (2021) ebookpoint BIBLIO (2021) IBUK Libra (2008) Wydawnictwo Naukowe PWN (2008)
Serie wydawnicze:Bez Fikcji
ISBN:978-83-8151-562-7 978-83-8151-563-4 978-83-8151-897-0 978-83-8151-897-0
Autotagi:dokumenty elektroniczne druk e-booki elementy biograficzne książki literatura literatura faktu, eseje, publicystyka literatura stosowana reprodukcje rodzina sprawozdania zasoby elektroniczne
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 10 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo