Niespokojny umysł

Tytuł oryginalny:
My troubled mind
Inne tytuły:
siedem historii o zdrowiu psychicznym nastolatków
Autorzy:
Andy Glynne
Lola Salvador Maldonado
Tłumacz:
Barbara Górecka
Wydawcy:
Słowne Młode (2021)
Burda Media Polska
ISBN:
978-83-8251-054-6
Autotagi:
druk
ikonografia
komiksy i książki obrazkowe
książki
podręczniki
poradniki

Niezwykła książka graficzna poruszająca temat zdrowia psychicznego nastoletnich osób. Historie w niej zawarte opowiedziane są przez doświadczonych chorobą młodych ludzi. Niespokojny umysł łączy siedem prawdziwych historii nastolatków zmagających się z trudami życia – od nieakceptacji siebie do nadużywania narkotyków. Zbiór zadebiutował jako animowany serial dokumentalny emitowany przez brytyjską stację BBC. Każda historia opowiada niezwykle szczerze o problemie i zilustrowana jest w wysmakowany, delikatny sposób. Jest to książka-wsparcie, która ma pomóc młodym ludziom lepiej zrozumieć kwestię zdrowia psychicznego, nauczyć empatii do ludzi zmagających się z zaburzeniami, ale też ma sprawić, żeby każdy nastolatek, który czuje się przytłoczony życiem, mógł znaleźć w niej siebie, mógł znaleźć wsparcie i sposób wyjścia z trudnej sytuacji. Historie uzupełnione są o komentarze i rady specjalistów zajmujących się zdrowiem psychicznym nastolatków. [Nota wydawcy].
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo