Słonik, który polubił być sobą

Tytuł oryginalny:
Elephant me
Autor:
Giles Andreae
Ilustracje:
Guy Parker-Rees
Tłumaczenie:
Małgorzata Cebo-Foniok
Zbigniew Foniok
Wydawca:
Wydawnictwo Amber (2021-2024)
Wydane w seriach:
Amberek
ISBN:
978-83-241-7308-2, 978-83-241-8365-4
Autotagi:
druk
ikonografia
książki
opowiadania
poezja
wiersze
5.0

Cudownie ilustrowana i pięknie rymowana książka twórców kultowego bestsellera "Żyrafy nie umieją tańczyć”[…]. Inspiruje dziecko do wiary w siebie, rozwija poczucie własnej wartości i przekonuje, że każdy jest ważny, wyjątkowy i niepowtarzalny. Radosna, bajecznie kolorowa, ciepła, wzruszająca i dodająca otuchy zachęta do bycia po prostu sobą! Czas na coroczne zawody młodych słoni! Król Słoń Potężny nada Słoniowe Imiona tym, którzy wyróżnią się wyjątkowymi zdolnościami. Tylko mały Num-Num nie staje do zawodów, bo myśli, że nie jest w niczym lepszy od innych. Czy słonik odkryje jednak swój wyjątkowy talent i doceni własną wartość? [opis wydawcy].
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Bardzo fajna książka o twórcy, potrzebie akceptacji. Piękne ilustracje. Generalnie polecam książki tego wydawnictwa
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo