Trening intelektu:

dla dzieci

Autorzy:
Paulina Mechło
Roksana Kosmala
Roksana Kosmala-Kwiatkowska
Wydawcy:
Sensus (2023)
Helion - Sensus (2016)
Helion
ISBN:
978-83-283-2556-2, 978-83-283-9037-9
Autotagi:
druk
ikonografia
książki
publikacje dydaktyczne

Rozwój intelektu u dziecka nie jest procesem ani ciągłym, ani jednolitym. Każdy rodzic wie, że kolejne umiejętności, zdolność do analizy i syntezy oraz do wyciągania właściwych wniosków w różnych sytuacjach życiowych przychodzą nagle, prawie jak olśnienie. Nie można jednak liczyć na żaden skok w tej dziedzinie, jeśli młody mózg pozbawiony jest pożywki intelektualnej, wielorakiej stymulacji i wyzwań. Dlatego właśnie szczególnie dzieci - choć oczywiście nie tylko one - powinny mieć stały dostęp do zagadek, łamigłówek, ćwiczeń i zadań pobudzających neurony oraz łączących proces myślenia z koordynacją ruchową, a do tego wciągających i ciekawych. Takie zadania można znaleźć w tej książce! Jej autorki wiedzą, jak pobudzić różne obszary mózgu dziecka, zapewnić mu świetną zabawę i odpowiednią dawkę wysiłku umysłowego. Ćwicz z dzieckiem myślenie! Dla młodych zagadkowiczów!
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo