Zadanie domowe

Tytuł oryginalny:
Assignment
Autor:
Liza Wiemer
Tłumacz:
Ryszard Oślizło
Wydawcy:
Wydawnictwo Kobiece Łukasz Kierus (2021)
Young (2021)
Wydane w seriach:
Young
ISBN:
978-83-66967-52-6
Autotagi:
druk
książki
powieści
proza

Niezwykle poruszająca i ważna powieść dla młodzieży powracająca do spraw związanych z najmroczniejszym okresem w historii ludzkości. Czy uczniowie, którzy stają przed zadaniem wcielenia się w rolę nazistów, będą mieli odwagę przeciwstawić się nauczycielowi? Koniec liceum powinien być czasem spędzonym nad książkami, panikowaniem z powodu zbliżających się testów i przeżywaniem pierwszych miłosnych przygód. Nie dla Cade’a i Logan, którzy stanęli przed ważnym wyborem. Na lekcji historii ich ulubiony nauczyciel wyznacza kontrowersyjne zadanie. Dzieli klasę na dwie grupy i każe odtworzyć konferencję w Wannsee z 1942 roku, podczas której naziści rozważali zalety planu "ostatecznego rozwiązania kwestii żydowskiej". Cade trafia do grupy, która ma przygotować argumenty przeciwko ludobójstwu, a Logan… zostaje jedną z nazistek i ma zachwalać sterylizację, getta i obozy pracy. Uczniowie stanowczo protestują, przez co zostają wezwani do dyrektora. Zaczyna się ostry konflikt. Pan Bartley, kiedyś ukochany nauczyciel Logan i Cade’a, teraz główny wróg w walce o sprawiedliwość, utrudnia im życie w szkole. Do pomocy przyjaciołom dołącza organizacja Ludzkość na Rzecz Pokoju i Sprawiedliwości oraz media. Mieszkańcy sennego miasteczka zajmują odrębne stanowiska. Jedni popierają nastolatków, a inni okazują się antysemitami i rasistami. Zainspirowana prawdziwą historią, wstrząsająca i ważna opowieść o przyjaźni, tajemnicach rodzinnych i piekle, jakie mogą sobie zgotować ludzie. [nota wydawcy].
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo