Księga zdrowia mózgu

Tytuł oryginalny:
Brain health book
Autor:
John Randolph
Przy współpracy:
Michał Harciarek
Tłumacz:
Małgorzata Guzowska
Wydawcy:
Państwowe Wydawnictwo Naukowe (2008-2021)
IBUK Libra (2008)
ISBN:
978-83-01-21938-3, 978-83-01-22016-7
Autotagi:
druk
książki
publikacje popularnonaukowe

Twój mózg ci za to podziękuje! Informacje dotyczące mózgu i tego, jak potencjalnie można poprawiać jego liczne funkcje, stają się w popkulturze coraz dostępniejsze. Artykuły prasowe, źródła internetowe i prowadzący telewizyjne talk show bardzo chętnie wychwalają wyniki pojedynczych badań, rzekomo wyjaśniających pracę mózgu i to, jak można ją usprawnić. W reklamach i niechcianych mejlach pojawiają się peany na temat korzyści z suplementów i innych produktów mających w magiczny sposób przemienić mechanizmy mózgowe. Co naprawdę pomaga, a co jest tylko krzykliwą reklamą? Czy istnieją naukowo udowodnione, skuteczne metody, dające się przełożyć na świadome decyzje, strategie i wybory w sferze stylu życia? Dobra wiadomość! Większość poznanych czynników wspierających mózg jest darmowa lub niedroga, sprawia radość, wzbogaca nas emocjonalnie i stymuluje (a także bywa smaczna). Księga zdrowia mózgu przybliża wnioski płynące z badań naukowych ludziom, którzy są zainteresowani neuronauką, neuropsychologią, zdrowiem mózgu i powiązanymi obszarami, ale nie mają w tym kierunku specjalistycznego wykształcenia. Autor dzieli się swoją ekscytacją nowymi odkryciami neuronauki - na przykład powstawaniem nowych neuronów dzięki ćwiczeniom fizycznym, co jeszcze stosunkowo niedawno było koncepcją obcą niemal wszystkim medykom i badaczom - i objaśnia praktyczne znaczenie takich odkryć dla naszego codziennego życia. [nota wydawcy]
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo