Frania

Autor:
Dorota Gellner
Ilustracje:
Adam Pękalski
Wydawca:
Wydawnictwo Bajka (2021)
ISBN:
978-83-65479-78-5
Autotagi:
druk
ikonografia
książki
opowiadania
poezja
proza
zbiory opowiadań
4.0

Dorota Gellner tym razem w roli scenarzystki?! Odcinek pierwszy - gadająca kania Kania... i koszyk. Prawdziwe fantasy, a za moment komedia romantyczna, kiedy Frania pozna Frania. Thriller medyczny - odcinki u dentysty i lekarza. Komedia pomyłek - w śmigus-dyngus. I dobre kino familijne z wroną i smokiem w rolach przyjaciół. A w roli gwiazdy - szczera aż do bólu, pełna temperamentu Frania! A to wszystko w nowej przezabawnej książce Doroty Gellner, z wdziękiem żonglującej słowem, rytmem i rymem, piszącej tym razem w konwencji filmu w odcinkach. Pełnego zwrotów akcji i... z zaskakującym zakończeniem. Niecierpliwie czekamy na sezon drugi tego wciągającego serialu!
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Bardzo fajny zbiór śmiesznych wierszy o przygodach Frani i Frania
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo