Letnia akademia uczuć 1:

Anna i wodorosty

Autor:
Hanna Kowalewska
Wydawcy:
Wydawnictwo Zysk i Spółka (2007-2008)
W. A. B. (2004)
Wydawnictwo W. A. B (2000-2004)
Autotagi:
druk
książki
powieści
Więcej informacji...

Marcin dotknął jej ramienia i przyciągnął do siebie. Spojrzał jej w oczy, a pod dziewczyną ugięły się nogi. Wiedziała, że powinna go odepchnąć i roześmiać się kpiąco, ale tym razem nie była w stanie tego zrobić. Jej usta same układały się w jakiś potworny, cielęcy grymas, powieki opadały w dół i po chwili poczuła miękki, wilgotny dotyk ust chłopaka. Oprzytomniała dopiero wtedy, gdy odsunął ją od siebie. Spojrzała na niego - na twarzy miał wyraz satysfakcji. - Przyjacielskie spacery... - roześmiał się. - Czy na tym polega przyjaźń? "Głównymi bohaterami Letniej akademii uczuć są licealiści, biorący udział w obozie. Znajdujemy tu osoby o różnych charakterach - wrażliwą Małgorzatę, podrywacza Marcina, spontaniczną Agę, wesołych bliźniaków, opanowaną i porządnicką Kaśkę oraz innych. Dla wszystkich jest to szczególne lato. Wiele osób poznało wakacyjną miłość, niektórzy nawiązali nowe przyjaźnie, także z osobami, które znali od dawna, lecz nie doceniali ich... W książce oprócz wesołych momentów (jakimi bez wątpienia są wygłupy Freda i Alberta) są też smutne chwile. Mówię tu o Bogdanie i jego spotkaniu z Anną... ten chłopak z pewnością nigdy nie zapomni tego lata." triste_ragazza www.biblionetka.pl
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Inne tytuły:Anna i wodorosty
Autor:Hanna Kowalewska
Wydawcy:Wydawnictwo Zysk i Spółka (2007-2008) W. A. B. (2004) Wydawnictwo W. A. B (2000-2004)
ISBN:83-7414-013-5 83-88221-27-2 978-83-7506-122-2 978-83-7506-784-2 978-83-7506-850-4
Autotagi:dokumenty elektroniczne druk epika książki literatura literatura piękna powieści proza zasoby elektroniczne
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 16 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo