Szachy dla dzieci:

szkolny podręcznik z ćwiczeniami

Inne tytuły:
Szachy dla dzieci Część II
Instytucja sprawcza:
Akademia Gambit Łukasz Suchowierski
Autor:
Akademia Gambit Łukasz Suchowierski
Wydawca:
FUH Caissa (2020)
ISBN:
978-83-66387-05-8
Autotagi:
druk
ikonografia
książki
podręczniki
publikacje dydaktyczne
Źródło opisu: Gminna Biblioteka Publiczna w Zdziechowie - Katalog księgozbioru

I oraz II cześć wprowadzają czytelnika w świat szachów poprzez przedstawienie figur, podstawowych zasad i motywów szachowych. To skompresowane kompendium podstawowej wiedzy łączące w sobie aspekty teoretyczne i ćwiczeniowe, a także pozwalające na rozpoczęcie profesjonalnych treningów i dalsze pogłębianie pozyskanej wiedzy. III część stanowi z kolei dość oryginalny element w literaturze dla początkujących, ponieważ oprócz kombinacji matowych wprowadza młodego szachistę w arkana historii szachowej oraz omawia jeden z najważniejszych elementów treningu - analizę partii.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo