Feluś i Gucio poznają zawody

Autor:
Katarzyna Kozłowska
Ilustracje:
Marianna Schoett
Wydawca:
Wydawnictwo Nasza Księgarnia (2019-2024)
ISBN:
978-83-10-13425-7, 978-83-10-13684-8
978-83-10-14271-9
Autotagi:
beletrystyka
druk
ikonografia
komiksy i książki obrazkowe
książki
opowiadania
zbiory opowiadań
4.5 (2 głosy)

Jak każdy przedszkolak, Feluś jest bardzo ciekawy świata. Fascynują go ludzie wykonujący różne zawody i chętnie ich naśladuje podczas zabaw z kolegami i koleżankami. Raz jest kucharzem, raz odkrywcą kości dinozaurów, a kiedy indziej buduje z klocków niesamowite budowle. Zawsze jednak wspaniale opiekuje się swoim kotem! Feluś ma wiele pasji i próbuje swoich sił w rozmaitych dziedzinach, żeby odkryć, co tak naprawdę lubi robić. Miś Gucio, towarzysz Felusia, także poznaje zawody - chce być fryzjerem albo kierowcą. A może jednak weterynarzem lub aktorem? Wszystkie zawody są ciekawe! Wspólna lektura zachęci małego czytelnika do odkrywania swoich mocnych stron, do zadawania pytań o zawody osób z najbliższego otoczenia, a także do rozmów o tym, czym są wytrwałość i wykorzystywanie swoich atutów.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Bardzo fajna książka, która w prosty sposób przybliża dzieciom zawody
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo