Jestem eko:

ja też mogę uratować świat!

Autor:
Sylwia Majcher
Ilustracje:
Katarzyna Urbaniak
Wydawcy:
Wilga (2021)
Grupa Wydawnicza Foksal
ISBN:
978-83-280-8671-5
Autotagi:
druk
książki
publikacje popularnonaukowe

Rola ekologii staje się coraz ważniejsza w naszym życiu. Nie ma lepszego sposobu, aby pomóc przyrodzie, jak już od najmłodszych lat uczyć dzieci zachowania proekologicznego. Dzięki temu w przyszłości każdy z nas może stać się ekobohaterem. W książce "Jestem eko" znalazła się potężna dawka wiedzy ekologicznej w dynamicznej i interesującej dla dzieci formie: ciekawostki, wyzwania, doświadczenia, porady. Poruszane w książce tematy to między innymi: oszczędzanie wody, recykling, niemarnowanie żywności, ograniczanie zakupów, globalne ocieplenie, smog. Przewodnikami po świecie ekologii są planeta Ziemia oraz rodzeństwo - chłopiec i dziewczynka z którymi z łatwością utożsami się czytelnik w wspólnie pokonają drogę do stania się ekobohaterem.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo