Arsène Lupin: Tajemnica pereł lady Jerland

Adaptacja:
Dariusz Rekosz
Ilustracje:
Natalia Harańczyk
Autor:
Dariusz Rekosz
Lektor:
Maciej Więckowski
oraz:
Maurice Leblanc (1864-1941)
Wydawcy:
Wydawnictwo Tandem (2021)
Storybox.pl (2021)
Heraclon International
Heraclon International. Storybox.pl
Wydane w seriach:
Arsène Lupin
dżentelmen włamywacz
Klasyka dla Dzieci
Klasyka dla Dzieci (Heraclon International)
ISBN:
978-83-8233-499-9, 978-83-8233-515-6
978-83-8233-516-3, 978-83-8233-516-3
Autotagi:
audiobooki
CD
druk
książki
MP3
opowiadania
powieści
proza
zbiory opowiadań
Więcej informacji...
4.0

Zupełnie nowe przygody dżentelmena włamywacza, wymyślonego ponad sto lat temu przez Maurice'a Leblanca, czyli adaptacje klasycznych kryminałów w wersji dla dzieci. Tom.1 „Tajemnica pereł Lady Jerland”. Och, jak wspaniale jest podróżować transatlantykiem! Upajać się oceaniczną bryzą, korzystać z rejsowych atrakcji, nawiązywać nowe znajomości... Lecz wszystko do czasu. Gdy niektórzy pasażerowie liniowca Provence dowiadują się, że wśród nich ukrywa się najprzebieglejszy złodziej świata, zaczynają baczniej obserwować najbliższe otoczenie. Czy utrata cennych pereł oraz dwudziestu tysięcy franków wystarczy, by zmobilizować siły i ująć groźnego przestępcę? O tym wszystkim dowiecie się z tej oto powieści, w której nie każdy jest tym, za kogo się podaje.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Dariusz Rekosz znany jest młodym czytelnikom ze swoich powieści sensacyjnych. Nic więc dziwnego, że to właśnie on wziął na • warsztat serię opowieści Maurice’a Leblanca o słynnym dżentelmenie włamywaczu. Tak oto wymyślony ponad sto lat temu Arsène Lupin trafił dzięki współczesnej adaptacji powieści do kolejnego pokolenia miłośników klasycznych kryminałów, a Tajemnica pereł Lady Jerland to pierwszy tom jego przygód wydany w serii Klasyka dla dzieci. • Audiobook czytany przez Macieja Więcławskiego zabiera nas do roku • 1925, w luksusową podróż transatlantykiem Provence. Podczas wycieczki można się było rozkoszować letnią bryzą, towarzystwem sympatycznych • współpasażerów i rozrywkami dostępnymi na statku. Wszystko do czasu, aż w tajemniczych okolicznościach zginęły kosztowności jednej z pasażerek – perły lady Jerland. Odtąd jej przyjaciółka Nelly Underdown, kapitan Pierre Henry oraz doradca handlowy i fotograf Jean • Andrezy zrobią wszystko, aby pochwycić sprawcę. Tym bardziej, że na statek dociera wiadomość, iż jednym z pasażerów jest podróżujący pod • fałszywą tożsamością sprytny i inteligentny złodziej – Arsène Lupin. Autorowi udało się stworzyć opowieść napisaną przystępnym dla dziecka językiem, a przy tym oddającą klimat początku XX wieku – sposób • ubierania się, etykietę, dostępne technologie i sposoby spędzania wolnego czasu. Wszystko to przy zachowaniu aury klasycznego kryminału, w którym wraz z bohaterami rozwiązujemy zagadkę, zastanawiając się, jaki powinien być kolejny krok. Idealna pozycja zarówno dla miłośników tajemnic i fanów gatunku, jak i początkujących literackich detektywów. • Anna Ochenkowska-Olczak
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Adaptacja:Dariusz Rekosz
Ilustracje:Natalia Harańczyk
Autor:Dariusz Rekosz
Lektor:Maciej Więckowski
Autor oryginału:Maurice Leblanc (1864-1941)
oraz:Maurice Leblanc (1864-1941)
Wydawcy:Wydawnictwo Tandem (2021) Storybox.pl (2021) Heraclon International Heraclon International. Storybox.pl
Serie wydawnicze:Arsène Lupin dżentelmen włamywacz Klasyka dla Dzieci Klasyka dla Dzieci (Heraclon International)
ISBN:978-83-8233-499-9 978-83-8233-515-6 978-83-8233-516-3 978-83-8233-516-3
Autotagi:audiobooki CD druk epika książki literatura literatura piękna MP3 nagrania opowiadania powieści proza zbiory opowiadań
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 6 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo