Kurs intensywny

Autor:
Anna Parsifal
Wydawca:
Ridero IT Publishing (2021)
ISBN:
978-83-8245-364-5
Autotagi:
druk
książki
powieści
proza
Źródło opisu: Miejska Biblioteka Publiczna im. Jana Pawła II w Opolu - Katalog księgozbioru
4.0

Po rocznej nieobecności Anna wraca do Perugii. To tutaj rozpoczęła się jej przygoda z językiem włoskim. Jednak za jej powrotem do stolicy Umbrii kryje się inny, ważniejszy powód: Martina, jej lektorka. Obie kobiety połączyła szczególna więź… Co przyniesie spotkanie po roku i co skłoni Annę do pozostania w Perugii? Czy między Anną a Martiną może zrodzić się coś więcej? I jaką rolę odegra Eryka, przyjaciółka, która zjawi się u niej z wizytą? Narastające napięcie między głównymi bohaterkami rozładowują pełne humoru sceny z udziałem innych kursantów i wspomnianej już przyjaciółki. "Kurs intensywny" to subtelne przedstawienie kobiecej homoseksualności, to historia skomplikowanej relacji, która dla obu bohaterek staje się ważną lekcją o nich samych. [Nota Wydawcy]
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Jest coś w tej opowieści takiego, co sprawia, że czytając ją, ma się wrażenie przebywania we włoskiej Perugii, do której główna bohaterka powróciła, na kurs językowy. Trzymam kciuki za pomysł kontynuacji. • "Kurs intensywny" pozostawia niedosyt.
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Lorelai
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo