Informacja zwrotna

Autor:
Jakub Żulczyk
Wydawcy:
Świat Książki Wydawnictwo (2021-2023)
Legimi (2021)
Dressler Dublin
Autotagi:
druk
książki
powieści
proza
Więcej informacji...
3.8 (17 głosów)

Autor "Ślepnąc od świateł" powraca z nową powieścią! "Informacja zwrotna" to mroczna historia o wnętrzu ludzkiego umysłu i meandrach duszy, w które rzadko kto ma ochotę się zapuszczać. Życie Marcina Kani od lat wygląda tak samo. Jego głównym zajęciem jest nałogowe picie i utrzymywanie się w wiecznym stanie upojenia. Gdy przychodzi moment wyjścia z ciągu alkoholowego, do Kani bezlitośnie wraca utracone życie - stracone szanse, zmarnowane nadzieje i echo minionych dni, których nigdy już nie odzyska. Łatwiej jest pozostawać w stanie wiecznego upojenia; znieczulicy, która pozwala zapomnieć o bolesnych wspomnieniach i nie mierzyć się z własną tożsamością. Kiedy budzi się kolejnego dnia, znowu nic nie pamięta. Wtedy okazuje się, że jego syn znika bez śladu i do Marcina zaczyna docierać, co mogło się wydarzyć. Pamięta, że widział się z synem poprzedniego wieczora. Pamięta, że o czymś rozmawiali. Nie pamięta jednak, jak potoczyły się wypadki minionej nocy. Do podstarzałego muzyka zaczynają docierać strzępki informacji. Postanawia wyruszyć w niebezpieczną podróż, balansując na granicy jawy i snu, trzeźwości i upojenia, docierając w najmroczniejsze zakamarki miasta - zrobi wszystko, aby odnaleźć zaginionego syna. Kania wie, że odpowiedź na tę zagadkę znajduje się gdzieś w jego umyśle. Jak jednak do niej dotrzeć? Czy zdoła sobie przypomnieć rzeczywistość sprzed alkoholowego otumanienia?
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Kawał dobrej roboty pisarskiej w tematyce dla wielu nieistotnej i pewnie niechcianej... • Czyta się z pewnymi oporami, czasem się potępia, czasem zastanawia. Chwilami ma się dosyć! Dość tego kłamstwa, pijaństwa na umór, krzywdy niezawinionej bliskich i znajomych... • Ale się czyta, do końca. • /jest też nakręcony film - dostępny na Netflixie/
  • Zdecydowanie najsłabsza książka Żulczyka jaką czytałem. Trochę taki modny produkcyjniak. Jak przetrwacie pierwsze 100 stron to dalej jest lepiej. Najlepszy w książce jest jej finał ale trzeba przeczytać 500 stron. Nota 3+
  • To dobra książka. A nawet bardzo dobra, tylko doszło to do mnie dopiero po jej zakończeniu. Czytając ją miałam wielokrotnie uczucie znużenia, dłużenia się fabuły (szczególnie przez pierwszą połowę), oraz uczucia, że chyba się w nią nie wciągnę. Jednak kiedy dotarłam do ostatniej strony uznałam, że właśnie wszystko było tu po coś i całość jest dobrą, kompletną historią. Z perspektywy czasu wiem, że ciężko było mi się wdrożyć w niektóre wątki ponieważ problem alkoholizmu jest mi obcy, dlatego nie mogłam aż tak wczuć się w studium choroby głównego bohatera, jak ktoś, kto zna to z autopsji. Miałam wrażenie, że autor chciał dać czytelnikowi namiastkę tego jak trudny, skomplikowany ale też długotrwały i powtarzalny jest proces radzenia sobie z alkoholem – chodzenie na terapie, przeżywanie codziennie od nowa tych samych monologów w głowie, zaniki pamięci, ataki agresji i jedna wielka niemoc. Siedzimy więc w tym bagnie razem z głównym bohaterem, strona za stroną zastanawiając się jak to wszystko się skończy. Dla mnie dużym plusem był też oczywiście motyw tajemniczego zaginięcia syna, ponieważ początkowo jedynie ten wątek wydawał mi się na tyle interesujący, że chciałam poznać jego rozwiązanie. I było warto, bo pod koniec wszystko wskoczyło na swoje miejsce. To nie książka dla każdego. Mimo łatwego progu wejścia, dalej ma wzloty i upadki, jednak całość jest czymś wartym przeczytania. Dla tych, kogo przerośnie wersja papierowa – polecam audiobook w super interpretacji Grzegorza Damięckiego, dzięki któremu łatwiej wkręcić się w fabułę. 7,5/10 • Bohaterem i narratorem powieści jest Marcin Kania - „celebryta” przez lata płynący na fali jednego utworu z którego zasłynął. Niestety, poza pieniędzmi jego popularność nie przyniosła mu szczęścia. Rozbita rodzina, brak pasji i alkoholizm. Na domiar złego pewnego dnia nieprzytomny Kania budzi się w mieszkaniu swojego dorosłego syna z którym miał napięty kontakt. Dookoła są zakrwawione prześcieradła, jednak on sam nie może przypomnieć sobie skąd się wzięły, co zaszło poprzedniego wieczoru, oraz gdzie znajduje się jego syn. Lawirując między chwilowymi przebłyskami pamięci, uczęszczaniem na meetingi z grupą wsparcia a snuciem się przez miasto, Marcin stara się poskładać drobne kawałki w całość i dowiedzieć się co się stało tamtej pamiętnej nocy.
  • Książka doskonała jak większość książek J. Żulczyka. Ciekawe studium problemu i opis prób wyjścia z uzależnienia. Lekka fabuła kryminalna. Polecam
1 2
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Atomek9
Opis
Autor:Jakub Żulczyk
Wydawcy:Świat Książki Wydawnictwo (2021-2023) Legimi (2021) Dressler Dublin
ISBN:978-83-8031-964-6 978-83-813-9868-8 978-83-813-9913-5 978-83-813-9915-9 978-83-8139-962-3 978-83-828-9244-4 978-83-8289-324-3 978-83-828-9333-5 978-83-839-9913-5 978-83-813-9868-8 9788381399125
Autotagi:audiobooki dokumenty elektroniczne druk e-booki epika eseje książki literatura literatura piękna nagrania powieści proza zasoby elektroniczne
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 19 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo