Żyj bez toksyn

Autorzy:
Aleksandra Rutkowska
Aleksandra Olsson
Wydawca:
Społeczny Instytut Wydawniczy Znak (2021)
ISBN:
978-83-240-6229-4
Autotagi:
druk
książki
poradniki
publikacje popularnonaukowe
Źródło opisu: Biblioteka Publiczna im. Stefana Rowińskiego w Ostrowie Wielkopolskim - Księgozbiór

Czy wiesz, że chemia, której używasz podczas ścierania kurzu, drażni twoją skórę i układ oddechowy? Pojemniki, w których zamawiasz jedzenie, i te, w których je przechowujesz, wydzielają szkodliwe substancje, przenikające do twojego organizmu? A kosmetyki, płyny do płukania tkanin i odświeżacze powietrza wpływają na twoje samopoczucie i jakość snu? Dr nauk medycznych, biotechnolog Aleksandra Rutkowska i dr nauk o zdrowiu, dietetyk kliniczny Aleksandra Olsson, przeprowadziły liczne badania naukowe, w których udowodniły, że domowa chemia i sztuczne substancje wokół nas mają realny wpływ na organizm. Zaburzają pracę hormonów, zwiększają ryzyko m.in. wystąpienia zaburzeń płodności, wad rozwojowych dzieci, otyłości i nowotworów, chorób układu sercowo-naczyniowego czy cukrzycy. Możesz zadbać o siebie, zaczynając już dziś, dzięki banalnie prostym zmianom, które wprowadzisz od ręki. Nie tylko zadbasz o zdrowie i o czystą planetę dla przyszłych pokoleń, ale i zaoszczędzisz pieniądze w codziennym budżecie. Ta książka podpowie ci, jak żyć zdrowiej, bardziej eko i less waste, bez wyrzeczeń i bez zbędnych wydatków. Zawiera praktyczne porady, których skuteczność została potwierdzona naukowo. Z tego poradnika dowiesz się m.in. jak: - skutecznie dbać o swoją przestrzeń bez używania trujących substancji chemicznych, - przechowywać i przetwarzać żywność w sposób najbardziej przyjazny zdrowiu i środowisku, - zadbać o zdrowie swoich dzieci – od żywienia, przez akcesoria po zabawki, - dobierać kosmetyki tak, by chroniły, a nie uszkadzały skórę, - organizować życie codzienne, aby było zdrowsze, prostsze i bardziej naturalne. Dr n. med. Aleksandra Rutkowska – naukowiec, wynalazca, adiunkt Gdańskiego Uniwersytetu Medycznego. Współzałożycielka DetoxED oraz współtwórczyni kampanii społecznej „Bądź DetoxED. Bądź zdrowy”. Dr n. o zdr. Aleksandra Olsson – dietetyk kliniczny, popularyzatorka nauki, prowadząca podcast oraz blog Wiem Jak Zdrowo. Współzałożycielka DetoxED i współtwórczyni „Bądź DetoxED. Bądź zdrowy”.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo