Emocje na talerzu:

jak odbudować zdrową relację z jedzeniem

Autor:
Elżbieta Lange
Wydawcy:
Słowne (2021)
Słowne - Burda Media Polska (2021)
Burda Media Polska
ISBN:
978-83-8053-844-3, 978-83-8053-844-3
Autotagi:
druk
książki
poradniki
3.0

Dlaczego głodne są twoje emocje, a nie żołądek? Warto przyjrzeć się bliżej naszej relacji z jedzeniem. Czy jest ono jedynie paliwem, czy gości w naszym życiu zdecydowanie częściej, niż to potrzebne? Odpowiedzmy sobie na pytania: • Czy gdy dopada nas smutek, zamiast z kimś porozmawiać, sięgamy po czekoladę? • Czy sukcesu nie nagradzamy na przykład wystawną kolacją? • Jakim przysmakiem próbujemy zrekompensować sobie strach i samotność i czy na pewno po nim czujemy się lepiej? Powinno się jeść, by żyć, a nie żyć, by jeść. Pora umieścić siebie wyżej na liście priorytetów, nie zagłuszać bólu jedzeniem. Nie bać się go poczuć, w końcu każda emocja jest po coś. Dajmy sobie uwagę, troskę i czułość zamiast kolejnego ciastka. I co najważniejsze, nauczmy się wyrażać nasze emocje, zamiast je zajadać. źródło opisu: materiały wydawcy
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Mam problem z oceną tej książki poprzez gigantyczny red flag. Jak osoba, która jest psyc­hodi­etet­ykie­m (więc z dietetyką musi mieć też coś wspólnego) może użyć sformułowania - resztki po dzieciach wyrzuć do kosza albo daj psu. Jak książka mająca być edukacyjna może mieć takiego bubla! Psiak to nie jest śmietnik! I jego sposób żywienia jest równie ważny jak nasz i należy go karmić świadomie i mądrze. Przez to w sumie nie mogę się skupić na zaletach tej pozycji.
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo