Emocje na talerzu:

jak odbudować zdrową relację z jedzeniem

Autor:
Elżbieta Lange
Wydawcy:
Słowne (2021)
Słowne - Burda Media Polska (2021)
Burda Media Polska
ISBN:
978-83-8053-844-3, 978-83-8053-844-3
Autotagi:
druk
książki
poradniki
3.0

Dlaczego głodne są twoje emocje, a nie żołądek? Warto przyjrzeć się bliżej naszej relacji z jedzeniem. Czy jest ono jedynie paliwem, czy gości w naszym życiu zdecydowanie częściej, niż to potrzebne? Odpowiedzmy sobie na pytania: • Czy gdy dopada nas smutek, zamiast z kimś porozmawiać, sięgamy po czekoladę? • Czy sukcesu nie nagradzamy na przykład wystawną kolacją? • Jakim przysmakiem próbujemy zrekompensować sobie strach i samotność i czy na pewno po nim czujemy się lepiej? Powinno się jeść, by żyć, a nie żyć, by jeść. Pora umieścić siebie wyżej na liście priorytetów, nie zagłuszać bólu jedzeniem. Nie bać się go poczuć, w końcu każda emocja jest po coś. Dajmy sobie uwagę, troskę i czułość zamiast kolejnego ciastka. I co najważniejsze, nauczmy się wyrażać nasze emocje, zamiast je zajadać. źródło opisu: materiały wydawcy
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Mam problem z oceną tej książki poprzez gigantyczny red flag. Jak osoba, która jest psyc­hodi­etet­ykie­m (więc z dietetyką musi mieć też coś wspólnego) może użyć sformułowania - resztki po dzieciach wyrzuć do kosza albo daj psu. Jak książka mająca być edukacyjna może mieć takiego bubla! Psiak to nie jest śmietnik! I jego sposób żywienia jest równie ważny jak nasz i należy go karmić świadomie i mądrze. Przez to w sumie nie mogę się skupić na zaletach tej pozycji.
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo