Jak człowiek staje się mordercą:

mroczne opowieści psychiatry sądowego

Tytuł oryginalny:
Mind of a murderer
Autor:
Richard Taylor (1919-2003)
Tłumacz:
Andrzej Goździkowski
Wyd. w latach:
2021 - 2024
Wydane w seriach:
Science
Science (Wydawnictwo JK)
Autotagi:
dokumenty elektroniczne
druk
e-booki
książki
literatura stosowana
Więcej informacji...
4.0

Dlaczego ludzie zabijają? Czy popełnienie makabrycznej zbrodni czyni z kogoś potwora? Czy każdy z nas, gdyby miał powód, mógłby zostać zabójcą? W ciągu dwudziestu sześciu lat praktyki klinicznej psychiatra sądowy Richard Taylor pracował nad ponad setką spraw dotyczących morderstw. I chociaż wszystkie kończyły się ludzką śmiercią, to za zbrodniami stały odmienne motywacje. W swojej fascynującej opowieści autor wspomina najbardziej tragiczne, przerażające i poruszające przypadki. Pojawiają się w niej zarówno oskarżeni, których poznawał podczas przewodu sądowego, jak i pacjenci, których leczył. Ujawnia też sekrety z przeszłości własnej rodziny, które pomagają mu znaleźć odpowiedzi na najbardziej osobiste kwestie, z którymi zmaga się każdego dnia… Taylor próbuje dociec, co kryje się w umysłach osób, które targnęły się na cudze życie, zastanawia się, jak w ogóle zrozumieć mroczne zakamarki ludzkiej psychik i dlaczego tak ważne jest, abyśmy spróbowali je poznać. Ta książka to niezwykła analiza psychiki zabójców, a także wyjątkowy wgląd w życie i umysł ich lekarza. Znakomita lektura dla fanów trudnych przypadków i wszystkiego, co niejednoznaczne [opis wydawcy].
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Opowieści psychiatry sądowego. Spodziewałam się więcej opisów techniki pracy. Jest za to opowieść o różnych przypadkach, z którymi się spotkał w swojej pracy Autor. Jest też dużo uwag co do funkcjonowania brytyjskiej służby zdrowia i dysponowania środkami finansowymi na jej rozwój oraz wiele porównań systemu amerykańskiego do brytyjskiego. Są to fragmenty mało ciekawe. Całość odbieram jako pamiętnik z dużą dozą autorefleksji. Rozdział o terroryzmie - niezwykle ciekawy. Ostatni rozdział odpowiada na tytułowe pytanie: jak człowiek staje się mordercą, i chciałabym kiedyś przeczytać rozwinięcie tego tematu przez Autora.
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Autor:Richard Taylor (1919-2003)
Tłumacz:Andrzej Goździkowski
Wydawcy:Feeria Science Wydawnictwo (2021-2024) JK Wydawnictwo Jacek Kaszyk (2021-2022) Legimi (2021-2022) ebookpoint BIBLIO (2021-2022) IBUK Libra (2021) Feeria Science - JK Wydawnictwo (2021)
Serie wydawnicze:Science Science (Wydawnictwo JK)
ISBN:978-83-8225-031-2 978-83-8225-060-2 978-83-8225-158-6 978-83-8225-174-6 978-83-8225-175-3
Autotagi:audiobooki dokumenty elektroniczne druk e-booki książki literatura literatura faktu literatura faktu, eseje, publicystyka literatura stosowana nagrania publikacje popularnonaukowe sprawozdania zasoby elektroniczne
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 19 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo