Siostra gwiazd:

o runach i cieniach

Tytuł oryginalny:
Sister of the stars
von Runen und Schatten,
Autor:
Marah Woolf
Tłumacz:
Ewa Spirydowicz
Ilustracje:
Ewa Spirydowicz
Wydawca:
Wydawnictwo Jaguar (2021-2022)
Wydane w seriach:
Trzy czarownice
Hexen Schwestern Saga
ISBN:
978-83-7686-953-7, 978-83-7686-980-3
978-83-8266-125-5
Autotagi:
beletrystyka
druk
książki
powieści
proza
4.7 (3 głosy)

Oto czary w eleganckim, głównie kobiecym wydaniu. Siostrzeństwo. Szukanie siebie. Walka dobra ze złem. Dwaj mężczyźni. Wśród elementów fabuły typowych zarówno dla fantasy, jak i literatury young adult, znajdą się w tej książce także znakomicie nakreślone wątki z obszaru polityki i dyplomacji, przedstawione jak w najlepszym thrillerze. We Francji, w magicznym lesie, znajduje się punkt, przez który demony mogą przenikać do świata ludzi. Nad tym, żeby tak się nie stało, czuwa loża i jej wielki mistrz, magowie od pokoleń. Magiczny świat funkcjonuje obok świata ludzi, ukryty przed naszym wzrokiem zaledwie za cienką zasłoną. Ale teraz właśnie nadchodzi moment, gdy ludzie poznają prawdę, bo dobiega końca pakt, który król Artur zawarł z królem demonów. Jeżeli mistrzowi loży nie uda się owego paktu przedłużyć, demony przenikną do naszego świata i wymordują ludzkość. Mistrz loży to młody mężczyzna, który bardzo poważnie traktuje swoje zadanie. Dwa lata przed początkiem głównej akcji wysyła do zaprzyjaźnionej Kongregacji na Wyspach Brytyjskich trzy siostry, czarownice, z których jedna została ukąszona przez demona i jest w stanie krytycznym. Siostry zamieszkują wśród tamtejszych czarowników i czarownic. Najmłodsza, Vianne, w końcu odzyskuje zdrowie, a wtedy wszystkie trzy wyruszają z powrotem do Francji w towarzystwie tajemniczego Asha, który dopiero niedawno został członkiem Kongregacji. Zadaniem sióstr jest dowiedzieć się, czy wielki mistrz loży, Ezra, nie przeszedł na stronę demonów. Nie wiedzą, że Ash ma jeszcze dodatkowe zadanie. Taki jest początek. Początek najpierw podróży do Francji, podczas których spotykają niejednego potwora. Początek drogi Vianne, która musi pozbyć się dziecinnej naiwności i przejrzeć na oczy. Początek politycznych machinacji Asha i Ezry. Okazuje się, że Kongregacja nie do końca ufa zabiegom Ezry i dobija z królem demonów własnego targu; w zamian za przedłużenie paktu zgadza się dostarczyć mu dziesięć młodych czarownic w celach reprodukcyjnych. Zrządzeniem losu albo złośliwości Kongregacji, jedną z wybranych jest Vianne. Kiedy król demonów chce zaprezentować swoją siłę, Vianne demonstruje własną moc… Pytanie, czy jej umiejętności wystarczą, by powstrzymać króla demonów, ale tego dowiemy się dopiero z następnego tomu. (Nota wydawcy).
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Po wstępie spodziewałam się kolejnego młodzieżowego gniotu z trójkątem miłosnym w klimacie dystopijnego fantasy, ale miło się zaskoczyłam. • Siostra Gwiazd jest pełna akcji, zawirowań oraz intryg. Nie da się nudzić, tom kończy się zwrotem akcji, jakiego kompletnie się nie spodziewałam, a w trakcie również zaliczył kilka twistów, jakich nie zdołałam przewidzieć, choć uznaję się już za wyjadaczkę fantasy, zaznajomioną z wieloma zabiegami fabularnymi. Brawa dla autorki! Wszystkie postacie są wykreowane w niepowtarzalny sposób, poznajemy ich cechy warstwowo w miarę rozwoju historii, żadna z nich nie jest zbudowana na stereotypie. • Jedynie Vianne, nasza narratorka, przypomina mi wiele innych głównych bohaterek-narratorek tego typu serii, która pakuje się w tarapaty, chce rozwiązać zagadkę wbrew zaleceniom bliskich, straciła coś niezwykle dla niej ważnego oraz doświadczyła nieszczęśliwej miłości. Vianne jednak na tle wszystkich innych takich bohaterek oceniam na plus, za jej wewnętrzną walkę z uczuciem do Ezry. Zdaje sobie sprawę, że jest ono dziecinne, wielokrotnie daje mu się porwać, by w innej sytuacji, myśląc logicznie, łajać się za swoją głupotę. • Czegoś takiego brakowało mi w wielu młodzieżówkach, dziewczęta-narratorki rzucały się bez pomyślunku w ramiona pierwszego lepszego chłopaka, potem pojawiał się drugi, i nie mogąc się zdecydować, namiętnie całowały się raz z jednym, raz z drugim, jakby nie umiały panować nad swoim popędem. Bałam się, czy Vianne nie powtórzy tego schematu, ale tego nie zrobiła. Mam nadzieję, że z czasem rozwinie się, nabierze unikalnych cech i dojrzeje. • Wreszcie, na szczególną uwagę zasługuje tutaj świat zbudowany przez autorkę. Jest naprawdę piękny, oparty na legendach arturiańskich i mitologii celtyckiej, tak cudownie napisany, że aż chcę zapoznać się ze źródłem inspiracji autorki. Już szukam jakiegoś fajnego opracowania mitologii celtyckiej, żeby lepiej zrozumieć ten świat utkany z legend. Szczególnie cieszy mnie, że akcja rozgrywa się w Bretanii (Francja). Niby oczywiste, z Bretanią związane są legendy arturiańskie, ale w wielu innych seriach opartych na mitologiach akcja zostaje przeniesiona z kraju powstania do USA, co ma ją unowocześnić, ale nierzadko odbiera jej część czaru. Siostra Gwiazd zdecydowanie ten czar francuskiego miasteczka ukazuje, podczas czytania malują nam się przed oczami prześliczne obrazy magicznego lasu, zamku Merlina, małego baru Rosy oraz przytulnego domu trzech sióstr. • Fanom fantastyki, zainteresowanym mitologią celtycką i legendami arturiańskimi, szukającym odskoczni od trójkątów miłosnych z całego serca polecam!
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo